Volkswagen vse bolj računa na električno prihodnost tudi v Sloveniji

Nemški avtomobilski koncern Volkswagen po aferi z dizelskimi izpusti vse bolj stavi na električna vozila.
Fotografija: Po najnovejših načrtih naj bi v naslednjih desetih letih na trg dal skoraj 70 modelov električnih vozil, kar je okoli 20 več od prejšnjih načrtov. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Po najnovejših načrtih naj bi v naslednjih desetih letih na trg dal skoraj 70 modelov električnih vozil, kar je okoli 20 več od prejšnjih načrtov. Foto: Reuters

Strategijo e-mobilnosti po besedah slovenskih predstavnikov koncerna v zadnjem času krepi z večanjem vlaganj v ta namen in s prihodom prvih vozil iz nove družine električnih vozil. Ta so danes prvič predstavili tudi v Sloveniji.

Avtomobilski velikan iz Wolfsburga je že novembra lani sporočil, da namerava za investicije v električna vozila, ki naj bi predstavljala čistejšo prihodnost, do leta 2023 nameniti 44 milijard evrov. Po najnovejših načrtih naj bi v naslednjih desetih letih na trg dal skoraj 70 modelov električnih vozil, kar je okoli 20 več od prejšnjih načrtov, so na današnji novinarski konferenci v Ljubljani povedali predstavniki družbe Porsche Slovenija, ki je del nemškega koncerna.

»Dizelska afera je poskrbela za pravo miselno revolucijo pri Volkswagnu,« je dejal izvršni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič. Z željo po spremembah v mobilnosti, ki bodo prispevale k ohranitvi okolja, pri nemškem velikanu stavijo na elektriko.
Cilj Volkswagna je do leta 2028 izdelati 22 milijonov električnih vozil, s tem pa pomembno prispevati k izpolnjevanju zaveze, da koncern do leta 2050 postane popolnoma nevtralen pri izpustih ogljikovega dioksida. Ob tem so strategijo prehoda na električen pogon podkrepili s predstavitvijo novih modelov, ki temeljijo na popolnoma novi platformi MEB, namenjeni izključno električnim vozilom.
 

E-mobilnost pod imenom 1st


Prvi iz te družine je avto kompaktnega razreda ID.3. Prednaročila za prvo serijo novega modela pod imenom 1st, ki bo omejena na 30.000 vozil, so v Evropi odprta že od začetka maja, so povedali predstavniki Porsche Slovenija. Že v prvem dnevu naj bi bilo po poročanju tehnoloških medijev, kot so Techcrunch, opravljenih 10.000 prednaročil.

Proizvodnja modela ID.3 1st naj bi po načrtih stekla konec leta 2019, prva vozila pa naj bi bila dostavljena sredi leta 2020. S tem modelom pa Volkswagen računa na večji prodor na trgu električnih vozil v Sloveniji, je pojasnil direktor znamk Volkswagen pri Porsche Slovenija Marko Škriba.

Trg električnih vozil naj bi v prihodnjih letih v Sloveniji dosegal skokovito rast. Pri Porsche Slovenije predvidevajo, da bo prodaja iz okoli 800 električnih vozil v letu 2019 narasla na 3000 vozil v letu 2021. Letos naj bi Porsche Slovenija prodal nekaj več kot 100 električnih vozil, ta številka pa naj bi se že prihodnje leto povečala na 900.
 

Spremembe za ves koncern


Prehod na električna vozila pa predstavljajo tudi korenite spremembe v celotni poslovni strategiji koncerna. Zaradi zmanjšanih potreb po servisiranju in vzdrževanju kot posledice bolj preprostega pogonskega sklopa pri Volkswagnu razvijajo nove storitve in proizvode za voznike električnih vozil.

Te vključujejo vse od vgradnje električnih polnilnic za dom in celo sončnih elektrarn do financiranja vsega povezanega z e-mobilnostjo, so povedali predstavniki Porsche Slovenija, ki so danes predstavili tudi prve rešitve na tem področju za Slovenijo.

Več iz rubrike