Volkswagen naj bi želel prikriti zaskrbljujoče rezultate testiranj na opicah
Po navedbah časnika je bil namen raziskave potrditi, da so izpusti dizelskega motorja pri modelu beetle manj škodljivi od tistih, ki jih povzroča motor starejšega Fordovega poltovornjaka. Izkazalo se je, da to ne drži, čeprav je bila v beetlovem motorju nameščena naprava, ki je med testiranji znižala raven izpustov okolju škodljivih plinov.
Nekatere opice, ki so vdihavale škodljive pline, so namreč pokazale višjo dovzetnost za vnetja, kar so ugotovili z analizo njihove krvi.
Volkswagen je zaradi afere že suspendiral svojega glavnega lobista Thomasa Stega, ki je "prevzel polno odgovornost". Danes so podoben ukrep izvedli tudi pri Daimlerju, kjer je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP službo izgubil vodja oddelka za varovanje okolja Udo Hartmann.
"V celoti bomo preverili dejstva in zagotovili, da se takšne stvari ne zgodijo več," so poudarili pri Daimlerju. Dodali so, da je pristop te raziskovalne skupine v nasprotju z njihovimi vrednotami in etičnimi načeli.
Po navedbah časnikov Süddeutsche Zeitung in Stuttgarter Zeitung je evropska raziskovalna skupina za okolje in zdravje v prometnem sektorju, ki danes ne deluje več, leta 2012 v Aachnu merila učinke vdihavanja dušikovega monoksida na 25 ljudeh.
Minuli teden je New York Times poročal, da je ista organizacija leta 2014 v ZDA izvajala poskuse na opicah. Deset naj bi jih zaklenili v komoro, v katero so dovajali dušikov monoksid, opice pa so ga med gledanjem risank vdihavale.
Novica je sprožila plaz kritik. Ostro se je odzvala tudi nemška vlada in sklicala sestanek s predstavniki vpletenih družb, na katerem naj bi od njih zahtevali pojasnila.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese