Vlagatelji ustavili razvoj komercialnega dela Emonike
Čeprav smo s Slovenskimi železnicami dosegli načelen trgovski dogovor in kljub spodbudnemu napredku na različnih področjih, je januarja 2018 postalo jasno, da so nekatera regulatorna vprašanja nepremostljiva, so v družbi zapisali v pred dnevi objavljenem poročilu, ki se nanaša na konsolidirane finančne rezultate druge polovice leta 2017.
Katere so nepremostljive regulatorne težave, v poročilu niso navedli. Stroški prekinitve projekta so omejeni in znašajo okoli 1,5 milijona evrov, od tega na družbo Mas pade okoli 600.000 evrov. V družbi so ob tem zapisali, da se bodo osredotočili na druge projekte.
Informacije iz poslovnega poročila Masa v zvezi z Emoniko je za Dnevnik potrdil tudi vodja projekta pri Prime Kapitalu Csaba Toth. Za časnik je pojasnil, da Prime Kapital še vedno zanima ta projekt, čeprav lastnika zemljišč niso mogli prepričati, da bi sprejel njihovo predlagano časovnico za nadaljnje korake. Brez podpore lastnika zemljišč po njegovih besedah ne morejo nadaljevati.
Lastnik zemljišč, na katerih je predvidena gradnja komercialnega dela Emonike, je trojica projektnih družb, katerih večinski lastnik je ciprska družba Granit Polus. To so leta 2015 ustanovili lastniki in menedžment nekdanje skupine Trigranit, ki je v preteklosti v javno-zasebnem partnerstvu nameravala zgraditi tako komercialni kot javni del projekta, ki vključuje tudi prenovo ljubljanske železniške postaje in gradnjo nove avtobusne postaje.
"Upamo, da se bo situacija spremenila in se bomo lahko vrnili k projektu Emonika," je za Dnevnik še povedal Toth. Glavni direktor za naložbe pri Masu Jonathan Knight se na vprašanja o projektu še ni odzval.
Odločitev vlagateljev odpira tudi vprašanja usode nove ljubljanske železniške in avtobusne postaje, ki naj bi nastali v okviru projekta Emonika. O tem so v zadnjih mesecih potekali pogovori med Prime Kapitalom, Trigranitom, Slovenske železnice (SŽ) in državo. Dogovarjanje je šlo v smer, da gradnjo nove ljubljanske železniške postaje financira država, avtobusno postajo in parkirno hišo pa SŽ.
Na direkciji za infrastrukturo so za STA pojasnili, da v zgodbi nastopajo kot investitor ureditve obstoječih tirov in tirnih naprav ter infrastrukturne ureditve obstoječih peronov. V projektu trenutno izvajajo postopek izdelave projektne in investicijske dokumentacije za ta namen, ne pa tudi za gradnjo železniške postaje.
So pa potrdili, da je, če bodo sprejete ustrezne odločitve in ustvarjeni pogoji za začetek projekta, predvideno, da država in s tem direkcija ob ureditvi tirov, tirne infrastrukture ter ureditve peronov prevzame tudi gradnjo železniške postaje.
Za ostala vprašanja so napotili na SŽ, kjer se za zdaj na vprašanja STA še niso odzvali.
Na Mestni občini Ljubljana (Mol) so medtem spomnili, da obnova avtobusne in železniške postaje ni v njihovi pristojnosti, si pa na vsak način želijo, da bi se projekt čim prej uresničil, saj bo pomembna pridobitev za Ljubljano. Zatrdili so, da morajo pri uresničitvi projekta sodelovati vsi lastniki zemljišč in projektni partnerji, Mol pa se bo vključila, ko bo šlo za ureditev infrastrukture na širšem območju Emonike, torej Masarykove in Vilharjeve ceste.
Ljubljanski podžupan Janez Koželj je ob tem spomnil, da so v času dogovarjanja med novimi vlagatelji in drugimi deležniki projektanti pripravili novo projektno dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo, nove projektne rešitve pa so bile bolj gospodarne od prejšnjega projekta.
Zaradi novih projektnih rešitev in glede na dogovore, da se ukine obveznost o sočasni izgradnji javnega in komercialnega dela Emonike, je medtem na mestni oddelek za urbanizem že prispela tudi prošnja za ustrezno spremembo in dopolnitev zazidalnega načrta za območje potniškega centra Ljubljana. To bi bila že njegova tretja sprememba, odkar je bil sprejet leta 2006.
A predstavniki Prime Kapitala so, kot je navedel Koželj, v skrbnem pregledu projekta Emonike ugotovili, da bo treba izdelati še projekt presoje vplivov na okolje in opraviti postopek, da za komercialni del še ni pripravljen projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki bi moral biti vložen s projektom za javni del, da je treba za začetek gradnje pridobiti še nekaj zemljišč v lasti mestne občine in da je treba financirati projekt prestavitve in preureditve tirnih naprav.
Iz gornjih ugotovitev Koželj sklepa, da se priprava na izvedbo projekta spet odmika za nedoločen čas.
Tako bo na terenu še lep čas ostalo trenutno stanje, ki po mnenju večine opazovalcev ni v čast Ljubljani. Za uporabnike avtobusne postaje se v kratkem morda obetajo vsaj manjše izboljšave. Družba Avtobusna postaja Ljubljana je namreč v fazi projektiranja in pridobivanja soglasij za postavitev nadstrešnic. Kot so navedli za STA, upajo, da jim bo projekt uspelo čim prej izvesti.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese