V medijih lani devet odstotkov več oglasov

Izmerjeni obseg oglaševanja v slovenskem prostoru je po podatkih Mediane lani dosegel dobro milijardo evrov, kar je devet odstotkov več kot leto prej. V bruto slovenskem oglaševalskem kolaču še vedno močno prevladuje televizija z več kot 80-odstotnim deležem, med televizijskimi programi pa je na prvem mestu POP TV.
Fotografija: Ljubo Vukelič
Odpri galerijo
Ljubo Vukelič

Televiziji po deležu oglaševanja sledijo tiskani mediji s slabimi desetimi odstotki, zunanje oglaševanje in digitalni mediji s po tremi odstotki, radio z dvema odstotkoma ter preostali mediji, ki imajo manj kot pol odstotka celotnega deleža, so sporočili iz Mediane.

Lani se je na vseh 27 televizijskih programih, ki jih je Mediana spremljala v okviru projekta Mediana IBO, predvajalo skupno 3.146.490 objav oglasnih sporočil, kar v povprečju pomeni 8621 oglasov na dan.

Med televizijskimi programi so oglaševalci lani največ stavili na POP TV, ki je predstavljal 33,5 odstotka skupne bruto vrednosti oglaševanja. Na drugo mesto se je uvrstil Planet TV s 23,4 odstotka, na tretje pa Kanal A s 17,4 odstotka.

Peterico vodilnih oglaševalcev na televiziji z izjemo prvega mesta, na katerem je tuji prehrambeni velikan, sestavljajo trgovska podjetja.

Skupna bruto vrednost oglaševanja v tiskanih medijih je lani znašala nekaj manj kot 96 milijonov evrov, kar je za dobrih pet odstotkov manj kot leto prej. Tudi tiskani mediji so še vedno najbolj zanimivi za trgovce.

Slednji so obseg svojih oglaševalskih naložb lani v primerjavi z letom prej povečali za skupno 13 odstotkov.

Natančni podatkov o oglaševanju v digitalnih medijih Mediana nima, saj so v raziskavo vključene samo domače spletne strani in ne tuje. Na slednjih naj bi bil obseg oglaševanja ravno največji, so pojasnili. Med podjetji, ki največ oglašujejo na spletu, so tista, ki so tudi sicer na lestvici največjih oglaševalcev v drugih medijih.

Skupna bruto vrednost oglaševanja na zunanjih površinah je lani dosegla 38 milijonov evrov oz. dva odstotka več kot leto prej.

Bruto vrednost oglaševanja, ki jo navaja Mediana, temelji na vseh evidentiranih oglasih in cenah iz uradnih cenikov, pri čemer se ne upoštevajo popusti in posebni kupoprodajni pogoji, ki temeljijo na doseženih občinstvih, ali brezplačne objave. Bruto vrednost je skupni imenovalec med mediji, ki je natančno izmerjen in preverljiv, so še pojasnili v Mediani.

Več iz rubrike