Ustavno sodišče začenja obravnavo pobud glede referenduma o zakonu o drugem tiru

Kovačič odločitev DZ iz minulega tedna, da referendum razpiše za 24. september, med drugim izpodbija zato, ker se začetek referendumske kampanje, ki traja 30 dni, začne v času dopustov in parlamentarnih počitnic. "To je s stališča enakih možnosti državljanov diskriminatorno tako do pobudnikov kot udeležencev, ki bi želeli sodelovati v kampanji," je dejal na novinarski konferenci minuli teden.
Prepričan je, da bi moral DZ, če ima na razpolago več mogočih datumov, izbrati tistega, ki je za državljane najugodnejši. Kovačič in njegovi somišljeniki sicer zagovarjajo, da bi moral biti referendum razpisan na dan predsedniških volitev, ki bodo pozneje jeseni. Pri tem jih podpira tudi opozicija.
Kovačič je priznal tudi, da se boji, da nasprotniki vladnega zakona o drugem tiru na dan ljudskega odločanja ne bodo dosegli kvoruma, potrebnega za uspeh referenduma. Da bi zakon padel, mu mora namreč nasprotovati več kot petina vseh volilnih upravičencev, torej okoli 340.000 volivcev. Ob sprotnem odločanju s predsedniškimi volitvami bi bilo to zelo verjetno laže doseči.
Ustavnemu sodišču je Kovačič minuli teden predlagal, naj DZ naloži, da sprejme nov odlok, ali pa naj kar samo določi datum volitev in referenduma.
Kovačič je sicer na ustavno sodišče že pred tem vložil tudi pobudo za oceno ustavnosti dopisa predsednik DZ Milana Brgleza o določitvi roka za zbiranje podpisov za razpis zakonodajnega referenduma.
Ker je v času zbiranja podpisov zaradi dopisa ministrstva za obrambo Sindikatu vojakov Slovenije, v katerem so napovedali, da bodo pomagali pri zbiranju referendumskih podpisov, a so aktivnosti po opozorilu ministrstva ustavili, po Kovačičevem prepričanju prišlo do neskladja z ustavo, je zahteval podaljšanje ali nov rok za zbiranje podpisov.
Pobudniki referenduma so sicer nato ob podpori opozicijske SDS uspeli zbrati več kot 48.000 podpisov, kar je tudi privedlo do razpisa referenduma.
Več iz rubrike
Spotikanje ob učenju hoje
Umetna inteligenca v poslu je komaj dobro shodila, no, še vedno se spotika.
Airbus v najdražjem segmentu letal nima konkurence
Airbus ima tudi segment obrambe, a ta dosega le dobrih deset odstotkov celotnega dobička iz poslovanja – Ta segment bo rasel.