Tuja podjetja v Sloveniji v letu 2015 ustvarila 26,3 odstotka dodane vrednosti vseh podjetij

Tuja podjetja v Sloveniji, ki jih je bilo leta 2015 med vsemi podjetji v nefinančnih dejavnostih 7213 ali 5,4 odstotka, so tisto leto ustvarila 26,3 odstotka dodane vrednosti vseh podjetij. V primerjavi z letom prej so tako ponovno pridobila pomen glede na vsa opazovana podjetja v Sloveniji, ugotavlja državni statistični urad.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Med vsemi aktivnimi podjetji v nefinančnih dejavnostih v Sloveniji je leta 2015 delovalo 7213 ali 5,4 odstotka tujih notranjih podjetij (v letu 2014 5,1 odstotka). Zaposlovala so okoli 121.000 oseb, kar predstavlja 20,5 odstotka vseh oseb, ki delajo v teh dejavnostih (v letu 2014 111.000 oz. 19,2 odstotka), in ustvarila 26,3 odstotka dodane vrednosti (v letu 2014 24,1 odstotka).

V primerjavi z letom 2014 so tuja notranja podjetja pridobila pomen, k strukturnim premikom v zaposlenosti in rezultatih poslovanja med tujimi in nacionalnimi podjetji pa so po navedbah statistikov znatno prispevale prodaje družb nekaterih večjih skupin podjetij, denimo Pivovarne Laško, Žita, Elana, Alpetourja, Avtotehne in še nekaterih.

Delež in ekonomski pomen tujih notranjih podjetij v vseh opazovanih rezidenčnih podjetjih v Sloveniji narašča z velikostjo podjetij. V letu 2015 je bilo mikro tujih podjetij 4,8 odstotka vseh mikro podjetij, medtem ko je delež velikih podjetij med vsemi velikimi podjetji znašal 40,1 odstotka. Podobna razmerja veljajo predvsem za zaposlenost in tudi nekatere rezultate poslovanja.

Kljub temu, da med notranjimi tujimi podjetji po številu močno prevladujejo mikro podjetja, k zaposlenosti, prihodku, dodani vrednosti in investicijam pomembneje prispevajo velika podjetja, ki jih je sicer znatno manj.

V letu 2015 je bilo med vsemi tujimi notranjimi podjetji 6170 oz. 85,5 odstotka mikro podjetij, ki so ustvarila 8,2 odstotka dodane vrednosti tujih podjetij. Medtem pa so velika podjetja, ki jih je bilo med vsemi tujimi podjetji le 85 oz. 1,2 odstotka, ustvarila več kot polovico oz. 54,7 odstotka dodane vrednosti vseh tujih podjetij.

Več iz rubrike