Tudi na Štajerskem pričakujejo drugi tir
Komisarka z zvezi s temi infrastrukturnimi projekti ni prinesla kakšnih novic. "To je moj prvi uradni obisk v tem delu Slovenije na ravni srečanja z župani. Zanimajo me njihove prometne povezave, njihovi izzivi, hkrati pa poskušam tudi priti čim bolj v stik s prebivalstvom, da začutim, kako ta del Slovenije doživlja Evropsko unijo in kakšna vprašanja se ob tem porajajo," je povedala Bulčeva, ki je danes poleg Pesnice obiskala še Kungoto in Šentilj.
Župani so jo seznanili z načrti in željo, da se v prihodnosti zgradi tudi drugi tir. "Potrebno je upravičiti tovrstne investicije, jih vključiti v širšo razvojno strategijo ne le Slovenije ampak tudi regije ter se nato priti pogajati za morebitna finančna sredstva," jim je pojasnila.
Pri drugem tiru je namreč še veliko neznank, medtem ko je prva faza, ki zajema nadgradnjo obstoječega tira, že dorečena. Ocenjuje se na 242 milijonov evrov, od tega naj bi okoli 100 milijonov evrov prišlo iz kohezijskega sklada, zaključena pa naj bi bila konec leta 2022.
Za prvi odsek od Pesnice do Šentilja je bil po besedah vodje sektorja za železnice pri Direkciji RS za infrastrukturo Dejana Jurkoviča že objavljen razpis za izvajalca del. "Na naš izbor smo dobili revizijski zahtevek, tako da smo zdaj v fazi njegovega reševanja. V letošnjem letu imamo namen objaviti še razpis za nadgradnjo železniške postaje Maribor in proge do tunela Pekel," je pojasnil.
Ustrezni državni prostorski načrt naj bi bil sprejet januarja prihodnje leto. "To bo podlaga za začetek odkupa zemljišč, nadaljnjo projektno dokumentacijo za ureditev izvennivojskih križanj ter aktivnosti za gradnjo novega tunela in viadukta čez Pesniško dolino," je dejal.
V okviru te faze bodo drugi tir umestili v prostor, kdaj bi ga lahko začeli dejansko graditi, pa ni znano. "Vsi načrtovani objekti, kot so na primer nadvozi, bodo grajeni z upoštevanjem drugega tira, prav tako bosta tunel in viadukt čez Pesniško dolino zgrajena za dvotirno progo. A v prvi fazi bo tu le en tir," je povedal Jurkovič.
Železniška proga Maribor - Šentilj, ki je dolga skoraj 16 kilometrov, je del glavne železniške proge št. 30 Zidani Most - Šentilj - državna meja. Je tudi del Baltsko-jadranskega koridorja, ki poteka na relaciji Gradec - Šentilj - Maribor - Ljubljana - Koper/Trst, poleg tega pa je tudi pomembna povezava z Luko Koper ter neposredna povezava Avstrije z Mediteranskim koridorjem.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.