Trusted Brand 2018: K prepoznavnosti najbolj prispevajo športniki
Potrošniška raziskava Trusted Brand 2018 je že 12. leto potekala pod okriljem revije Reader's Digest Slovenija. Agencija Valicon je vprašalnik poslala 5000 naročnikom revije, ki so navedli svojo najbolj zaupanja vredno blagovno znamko v skupno 32 kategorijah.
Med blagovnimi znamkami različnih vrst izdelkov so vprašani najpogosteje izpostavili Renault, Gorenje, HP, Medex, Lego, Lekadol, Niveo, Fructal, Marles, Alpino, Radensko, Zlatorog Laško, Barcaffe, Ljubljanske mlekarne, 1001 cvet, Dormeo in Jupol.
Na področju telekomunikacij so najbolj zaupanja vredne blagovne znamke Samsung, Telemach in Telekom Slovenije, na področju storitev pa Sonček, NLB, Zavarovalnica Triglav, Petrol, Hervis, Mercator, Thermana Laško in Rogla. Med slovenskimi nadaljevankami je slavila Ena žlahtna štorija, med mediji pa Pop TV, Val 202 in Slovenske novice, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani povedala glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija Maja Lihtenvalner.
Letos so že petič podelili tudi priznanja v kategorijah na področju varovanja okolja, in sicer so jih prejeli ponudnik elektrike Gen-I, proizvajalec čistil Frosch in prodajalec živil Mercator.
Najbolj zaupanja vreden poklic že vseh 12 let izvajanja raziskave ostaja poklic gasilcev. Zaupa jim 97,6 odstotka vprašanih, je povedala Lihtenvalnerjeva. S še vedno več kot 90-odstotno podporo sledijo medicinske sestre in piloti, nato pa nekaj pod njo zdravniki in kmetovalci.
Najmanj zaupanja vreden je tudi letos poklic politikov. Tem ne zaupa kar 94,8 odstotka anketiranih, kar je 0,4 odstotne točke več kot lani. Sledijo duhovniki, sindikalni voditelji, sodniki in finančni svetovalci.
Med prvo peterico institucij, ki jim Slovenci najbolj zaupamo, so se znašli zakonska zveza, evro, televizija in radio, tisk ter mednarodna podjetja. Nezaupanje v pravni sistem se je sicer zmanjšalo, a ostaja na visokih 82,2 odstotka. Cerkvi ne zaupa 74,2 odstotka anketiranih, nezaupanje v vlado pa je z lanskih 84,4 odstotka upadlo na 78,9 odstotka.
Šesto leto zapored je v anketo vključen tudi izbor najbolj zaupanja vredne osebnosti v Sloveniji. Med televizijskimi voditelji gre naziv že petič Slavku Bobovniku, najbolj zaupanja vreden radijski voditelj je tako kot lani Denis Avdić, medtem ko so anketirani med glasbeniki letos izbrali Ansambel Saša Avsenika, med poslovneži Iva Boscarola, med športniki pa Gorana Dragića.
Anketirane so povprašali tudi, katera veja javnega življenja v Sloveniji najbolj vpliva na prepoznavnost Slovenije v mednarodnem okolju. Skoraj soglasno so odgovorili, da so to šport in športniki (96,7 odstotka), sledita znanost in umetnost. Da gospodarstvo zelo ali precej doprinese k mednarodnemu ugledu Slovenije, se je strinjala le dobra polovica vprašanih, glede politike pa jih je kar 84,4 odstotka odgovorilo, da ne vpliva preveč oz. sploh ne na mednarodni ugled naše države.
Izbor športa in športnikov za najbolj prepoznavno vejo javnega življenja je pokomentiral strokovnjak za športni marketing Uroš Okoren. Kot je dejal, je izbor verjetno posledica dejstva, da se ljudje poistovetijo z znanimi športniki, ki nas uspešno zastopajo v tujini. "Radi rečemo, da zmagamo vsi skupaj, ko osvajajo kolajne," je dejal, a hkrati opozoril na kruto realnost športa - da si tako dober, kot je dober tvoj zadnji rezultat.
Zmagovalcem bodo plakete podelili na prireditvi, ki bo 22. maja v Cankarjevem domu v Ljubljani.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese