Trgovina v Sloveniji še pod ravnjo iz leta 2008
Trgovinska dejavnost v naši državi kljub spodbudnim številkam še vedno ni dosegla ravni izpred krize, opažajo na Trgovinski zbornici Slovenije. Ugotavljajo tudi, da so se zaradi spremenjenih gospodarskih okoliščin močno spremenile tudi nakupovalne navade potrošnikov, zaradi vse večje ponudbe, tudi prek spletnih trgovin, pa so potrošniki v zadnjih letih postali zahtevnejši.
Današnji potrošnik za svoj denar zahteva najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, pri nakupovanju je bolj preudaren, poleg tega pa stalno spremlja in pregleduje ponudbo, so svoja opažanja strnili na zbornici. Vsi ti trendi za trgovce predstavljajo izziv, saj potrošniki zahtevajo neprestane izboljšave za zadrževanje obstoječih in hkrati privabljanje novih kupcev, večinoma s popusti in drugimi ugodnostmi.
V trgovinski dejavnosti je še vedno čutiti posledice krize, ki je Slovenijo prizadela bolj kot povprečno članico EU. Realni indeks prihodkov v trgovini v 28 državah EU se je v obdobju od januarja do oktobra letos glede na enako obdobje 2008 povišal za 6,3 odstotka, v Sloveniji pa je bil nižji za 12,9 odstotka.
Na zbornici letošnjo decembrsko prodajo trenutno še težko napovedo. V zadnjem obdobju prodaja sicer rahlo narašča, saj se je po podatkih evropskega statističnega urada Eurostata v prvih 10 mesecih letos v primerjavi z enakim obdobjem lani realni indeks prihodka v trgovini na drobno brez motornih vozil in goriv v EU povišal za 2,8 odstotka, v Sloveniji pa za 2,9 odstotka.
Tudi zaupanje potrošnikov v Sloveniji se je v decembru še nekoliko izboljšalo; za dve odstotni točki je višje tudi od povprečja lanskega leta. Prav tako se je nadaljeval ugoden trend rasti kazalnika zaupanja v drugi polovici leta, kažejo podatki slovenskega statističnega urada.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.