Trajnostni zeleni turizem poudarja povezovanje z lokalno skupnostjo

Primeri dobrih praks v trajnostnem turizmu na petem Zelenem forumu na Gradu Jable izpostavljajo povezovanje z lokalno skupnostjo in spreminjanje mišljenja v smeri zelenega in okolju prijaznega delovanja. "Najprej moramo poskrbeti za zadovoljstvo domačinov, šele nato za turiste," je dejal predsednik Turistične zveze Slovenije Peter Misja.
Fotografija: Brane Piano
Odpri galerijo
Brane Piano

Direktorica Mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič je izpostavila pomen povezovanja mlekarne s celotno dolino Soče, s tamkajšnjimi kmeti, ki s kmetovanjem ohranjajo naravno krajino turističnega bisera ob reki Soči."Pomembno je, da smo vsi, tako kmetje kot mi v mlekarni kot na koncu naši potrošniki, vzeli Planiko za svojo," je poudarila.

Misja, ki je predstavil turizem v domači občini Podčetrtek je izpostavil, da je Podčetrtek edina občina v Evropi, ki je prejela priznanje Entente Florale za kar dva kraja. "Lokalna skupnost mora skrbeti za dobro infrastrukturo, dobro povezanost različnih deležnikov in za sodelovanje s Slovensko turistično organizacijo. Vlagamo v otroke, ne samo v stavbe, saj moramo najprej poskrbeti za zadovoljnost domačinov, šele nato za turiste," je dejal Misja.

O zelenem hotelu v urbanem okolju je spregovorila direktorica Hotela Park v Ljubljani, ki ima na strehi svoj zeliščni vrt in svoje čebelje panje. "Da lahko gostje ob zajtrku na naši strehi sami vidijo zeliščni vrt, si tudi kaj naberejo, dobijo med z naših panjev, to je zame petzvezdnično doživetje," je dejala Malovrhova.

Kot ponudnik ekoloških pridelkov se je predstavila Zadruga Dobrina. Denis Ploj je pojasnil, da imajo trenutno 88 članov ter da beležijo 40-odstotno rast prodaje, vsako leto pa se jim pridruži okoli 10 novih članov. Vesel je, da se na njihovem območju obenem povečuje število pridelovalcev ter da povečujejo pridelovalne površine.

Peti Zeleni forum se sedaj zaključuje z individualnimi pogovori na tematiko butičnega turizma. Gre za turizem, ki se osredotoča na posameznika, pri čemer je ključen osebni pristop in neposredna komunikacija. Butična turistična ponudba gostu omogoča močno doživljajsko izkušnjo, ki pa obenem zahteva visoko stopnjo razvitosti proizvoda, kakovost in odličnost ponudbe.

Butični turisti si danes želijo personaliziranih doživetij, saj so naveličani programov, ki jim ne ustrezajo v popolnosti, svoj prosti čas želijo preživeti čimbolj kakovostno in brez prilagajanjem širšim okvirjem. Ta segment gostov zahteva vrhunski osebni pristop, drugačnost, edinstvenost in intimnost, poudarjajo v Slovenski turistični organizaciji.

Več iz rubrike