Toyota ni več najbolje prodajana avtomobilska znamka
Izven Japonske je Toyota lani prodala 7,94 milijona vozil, kar je 0,5 odstotka manj kot leta 2015. Na to je vplival predvsem zmanjšan izvoz v Severno Ameriko, Toyotin največji trg, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Toyoti tam po poročanju francoske tiskovne agencije AFP ni uspelo dovolj uspešno konkurirati v segmentu velikih športnih terenskih vozil, med Američani verjetno najbolj priljubljenemu prevoznemu sredstvu. Toyota ima težave tudi na Kitajskem, kjer Volkswagen močno krepi svoje prodajne rezultate.
V družbi so se na poročilo odzvali z besedami, da niso osredotočeni samo na povečevanje količine. "Verjamemo, da je obseg naše prodaje le rezultat naše osredotočenosti na izdelavo vedno boljših avtomobilov in zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Hvaležni smo vsakomur, ki je izbral Toyotino vozilo," so navedli v izjavi.
Japonska tiskovna agencija Kyodo je medtem poročala, da naj bi se generalni direktor Toyote Akio Toyoda v petek sestal z japonskim premierjem Shinzom Abejem.
Toyoto po mnenju analitikov sicer skrbijo tudi poteze ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki ji je zagrozil z visokimi dajatvami, če bi svojo proizvodnjo namesto v ZDA širila v Mehiki. V luči tega je japonski gigant pred dnevi sporočil, da bo v eno od svojih tovarn v ZDA investiral 600 milijonov dolarjev in s tem ustvaril 400 delovnih mest. Že pred tem so pri Toyoti napovedali, da nameravajo v naslednjih petih letih v ZDA investirati 10 milijard dolarjev.
Volkswagen je z 10,3 milijona prodanimi vozili svoje rezultate iz leta 2015 izboljšal za 3,8 odstotka. Njegova prodaja očitno ne čuti posledic afere "dieselgate", ki je izbruhnila septembra 2015. Takrat so v Volkswagnu priznali, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese