Tovornjakarji še kar čakajo na vključitev v EETS

Slovenski prevozniki bodo še nekaj časa čakali, da bodo postali del enotnega sistema cestninjenja v Evropi EETS, v katerem bo za nemoteno potovanje po avtocestah dovolj zgolj ena naprava.
Fotografija: Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS. Foto: Pixabay
Odpri galerijo
Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS. Foto: Pixabay

»Kljub vsem obljubam lepšega in bolj digitalnega jutri, bodo slovenski prevozniki še nekaj časa čakali, da bodo postali del EETS,« smo že pred več kot letom dni pisali v Svetu kapitala.

Sistem DarsGo, ki smo ga v Sloveniji aktivirali s 1. aprilom 2018, še danes podpira vse kompatibilne naprave EETS (European Electronic Tolling System), a implementacija sistema ne pomeni le tehnične vključitve. Potrebno je namreč urediti tudi vse pravno formalne odnose med ponudniki ETTS in med pobiralcem cestnine, ustrezno informacijsko podpreti vse izmenjave podatkov med vsemi akterji, pri čemer ima pomembno vlogo tudi varovanje podatkov. »Procesi niso enostavni, v sprejetih predpisih procesi tudi niso povsem jasno definirani. Deloma te pomanjkljivosti ureja nova direktiva, ki ureja tudi za nas enega najbolj perečih problemov, to je izmenjava podatkov o kršiteljih,« je povedal predstavnik Darsa, Marjan Koler.



V Darsu se zavedajo pomembnosti vključitve v EETS, projekt je v teku in, tako obljubljajo, bo v prihodnjih mesecih testiran. »Vključitev predvidevamo v prihodnjem letu. Sprejeta je bila tudi nova področna evropska direktiva, ki sicer stopi v veljavo v letu 2021, a projekt mora biti usklajen tudi z njenimi določbami,« še dodajajo v podjetju.

Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS.

Več iz rubrike

Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni

Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.

Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo

Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.

Skoraj desetodstotno zvišanje cen počitniških storitev. Se draži tudi hrana?

Junijska inflacija znaša 0,8 odstotka, letna rast cen življenjskih potrebščin se je povzpela na 2,2 odstotka.

TOP 300: Dobavitelji avtomobilske industrije čistijo bilance

Več velikih avtomobilskih podjetij je v postopku poslovnega in finančnega preoblikovanja.