Tovornjakarji še kar čakajo na vključitev v EETS
Slovenski prevozniki bodo še nekaj časa čakali, da bodo postali del enotnega sistema cestninjenja v Evropi EETS, v katerem bo za nemoteno potovanje po avtocestah dovolj zgolj ena naprava.

Odpri galerijo
Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS. Foto: Pixabay
»Kljub vsem obljubam lepšega in bolj digitalnega jutri, bodo slovenski prevozniki še nekaj časa čakali, da bodo postali del EETS,« smo že pred več kot letom dni pisali v Svetu kapitala.
Sistem DarsGo, ki smo ga v Sloveniji aktivirali s 1. aprilom 2018, še danes podpira vse kompatibilne naprave EETS (European Electronic Tolling System), a implementacija sistema ne pomeni le tehnične vključitve. Potrebno je namreč urediti tudi vse pravno formalne odnose med ponudniki ETTS in med pobiralcem cestnine, ustrezno informacijsko podpreti vse izmenjave podatkov med vsemi akterji, pri čemer ima pomembno vlogo tudi varovanje podatkov. »Procesi niso enostavni, v sprejetih predpisih procesi tudi niso povsem jasno definirani. Deloma te pomanjkljivosti ureja nova direktiva, ki ureja tudi za nas enega najbolj perečih problemov, to je izmenjava podatkov o kršiteljih,« je povedal predstavnik Darsa, Marjan Koler.
V Darsu se zavedajo pomembnosti vključitve v EETS, projekt je v teku in, tako obljubljajo, bo v prihodnjih mesecih testiran. »Vključitev predvidevamo v prihodnjem letu. Sprejeta je bila tudi nova področna evropska direktiva, ki sicer stopi v veljavo v letu 2021, a projekt mora biti usklajen tudi z njenimi določbami,« še dodajajo v podjetju.
Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS.
Sistem DarsGo, ki smo ga v Sloveniji aktivirali s 1. aprilom 2018, še danes podpira vse kompatibilne naprave EETS (European Electronic Tolling System), a implementacija sistema ne pomeni le tehnične vključitve. Potrebno je namreč urediti tudi vse pravno formalne odnose med ponudniki ETTS in med pobiralcem cestnine, ustrezno informacijsko podpreti vse izmenjave podatkov med vsemi akterji, pri čemer ima pomembno vlogo tudi varovanje podatkov. »Procesi niso enostavni, v sprejetih predpisih procesi tudi niso povsem jasno definirani. Deloma te pomanjkljivosti ureja nova direktiva, ki ureja tudi za nas enega najbolj perečih problemov, to je izmenjava podatkov o kršiteljih,« je povedal predstavnik Darsa, Marjan Koler.
V Darsu se zavedajo pomembnosti vključitve v EETS, projekt je v teku in, tako obljubljajo, bo v prihodnjih mesecih testiran. »Vključitev predvidevamo v prihodnjem letu. Sprejeta je bila tudi nova področna evropska direktiva, ki sicer stopi v veljavo v letu 2021, a projekt mora biti usklajen tudi z njenimi določbami,« še dodajajo v podjetju.
Avstrijski upravitelj avtocest Asfing, kjer imajo že deset let podoben sistem cestninjenja tovornih vozil, je šel šele po dveh letih predpriprav lani tudi v implementacijo in popolno vključitev v EETS.
Več iz rubrike
Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni
Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.
Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo
Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.
Zadnje novice
Ne spreglejte
Kar 2,5 %* letno? Redkost na slovenskem trgu, ki jo morate izkoristiti
AKTUALNO
Kam trenutno vlagajo denar najbolj izkušeni vlagatelji?
AKTUALNO
Umetna inteligenca bo oglaševanje obrnila na glavo
AKTUALNO
Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni
AKTUALNO