Telekom in T-2 v sporu glede prevladujočega položaja na začetku

T-2 je odškodninsko tožbo v višini 129,56 milijona evrov z obrestmi vložil v začetku leta 2007 zaradi zlorabe Telekomovega prevladujočega položaja na trgu. Ta je namreč družbo tehnično oviral pri ponujanju svežnjev za dostop do spleta prek tehnologije VDSL, so spomnili v T-2. Da je Telekom zlorabljal položaj pri zagotavljanju dostopa do svojega omrežja alternativnim operaterjem, je ugotovila tudi Agencija za varstvo konkurence.
Družbi sta bili pravdo na ljubljanskem okrožnem in višjem sodišču. Ti sta tožbeni zahtevek T-2 v višini 130 milijonov evrov s pripadajočimi obrestmi zavrnili, saj da v postopku ni zadostil svojemu trditvenemu bremenu v zvezi z nastalo mu škodo ter ni pojasnil, kaj predstavlja škodo in v kakšni višini ji je ta nastala. Nazadnje je višje sodišče lansko jesen zavrnilo pritožbo družbe T-2, s katero je ta hotela obnoviti postopek.
Kot pa je po navedbah T-2 odločilo vrhovno sodišče, je družba v odškodninski tožbi predložila dovolj dokazov za ugotavljanje višine škode. Vrhovno sodišče je nasprotno menilo, da sta obe nižji sodišči zmotno presodili ustreznost in zadostnost trditev T-2 v zvezi z višino nastale škode, nista upoštevali relevantnega prava EU in se nista opredelili do preostalih predpostavk zatrjevane odškodninske odgovornosti Telekoma, so navedli.
Vrhovno sodišče je naložilo sodišču prve stopnje, naj v nadaljnjem postopku ugotavljanja višine škode po potrebi izvede dokazni postopek z izvedbo pravno pomembnih dokazov, ki sta jih stranki predlagali v ta namen, so še nanizali v T-2, kjer so ocenili, da je "vrhovno sodišče v pravdnem postopku, ki je po zahtevnosti ter obsegu eden največjih tovrstnih pri nas, prepoznalo kršitev slovenske konkurenčne zakonodaje in pravnega reda EU".
Več iz rubrike
Dva tisoč novih na leto, sto tisoč v voznem parku
Posel težkih tovornjakov v Sloveniji obvladuje sedem ali osem znamk. Še vedno skoraj vsi dizelski, električnih letos deset.
Trajnost je odgovor tudi na nihanje cen energije
Povečal se je delež podjetij, ki merijo ogljični odtis, zmanjšal pa se je delež podjetij, ki postavljajo cilje razogljičenja.