Takata v postopku stečajne zaščite
Na seji upravnega odbora ... se je naše podjetje odločilo, da sproži postopke za stečajno zaščito," je v izjavi zapisala Takata. Prav tako je za stečajno zaščito zaprosila ameriška podružnica Takate, družba TK Holdings.
Takati grozijo številne tožbe in stroški, povezani z odpoklicem milijonov avtomobilov različnih proizvajalcev, ki so v svoja vozila vgrajevali njene zračne blazine. Te ob sprožitvi lahko eksplodirajo in voznike oziroma potnike zasujejo s smrtonosnimi šrapneli. Tako naj bi bile Takatine zračne blazine po vsem svetu povezane z najmanj 16 smrtnimi primeri.
Koncern bo prevzel ameriški proizvajalec avtomobilskih delov Key Safety Systems (KSS), ki je v lasti kitajske družbe Ningbo Joyson Electronic. Posel naj bi bil vreden okoli 1,58 milijarde dolarjev, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Ko bo prevzem končan, se bo z mesta glavnega izvršnega direktorja Takate umaknil Shigehisa Takada, vnuk ustanovitelja koncerna, ki je leta 1933 zaživel kot tekstilno podjetje. "Iz dna srca se opravičujemo za težave, ki smo jih povzročili vsem vpletenim in upnikom, ki so nam nudili podporo," je dejal Takada.
Po objavi sporočila o predlogu za stečajno zaščito je tokijska borza začasno ustavila trgovanje z delnicami Takate. Kot so dodali na borzi, bodo lastniške vrednostne papirje 27. julija umaknili iz trgovanja.
Prvi mož KSS Jason Luo je medtem izrazil zaupanje v Takatino okrevanje. "Čeprav je Takato prizadel globalni odpoklic zračnih blazin, se njena temeljna moč, ki temelji na bazi izurjenih zaposlenih, geografskem dosegu in izrednih volanih, varnostnih pasovih ter drugih varnostnih proizvodih, ni zmanjšala," je dejal.
Tako v KSS zaenkrat tudi ne načrtujejo zmanjševanja števila zaposlenih v Takati - trenutno jih je 46.000 - ali zapiranja tovarn. Združeno podjetje sicer ne bo vključevalo proizvodnje zračnih blazin, bo še naprej proizvajalo dele, ki jih avtomobilski proizvajalci vgrajujejo v okviru odpoklicev.
Problematične zračne blazine naj bi sicer izdelovali v letih od 2000 do 2008 v Takatini ameriški tovarni. Prva eksplozija se je zgodila v hondi accord leta 2014 v Alabami, ko je bil voznik ranjen. Takrat sta Takata in Honda to označili za enkraten dogodek.
Šele desetletje kasneje, leta 2014, je časnik New York Times poročal o domnevnem prikrivanju težav, to pa je pripeljalo do sodnih in drugih postopkov proti Takati. Koncern je odgovornost priznal leto zatem. Še vedno pa ni jasno, zakaj zračne blazine sploh eksplodirajo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.