Švica vse bližje uresničitvi projekta podzemne tovorne železnice
Cargo Sous Terrain (v prevodu: Tovor pod zemljo) namerava podzemni sistem predorov v skupni dolžini 450 kilometrov zgraditi od Ženeve do St. Gallena ter od Basla do Luzerna, da bi transport kolikor je mogoče veliko blaga spravili pod zemljo.
Med velikimi mesti v Švici naj bi blago povsem avtomatizirano in digitalno vodeno potovalo h kupcem s hitrostjo 30 kilometrov na uro. S tem bi pocenili prevoz blaga in razbremenili okolje. Sistem naj bi deloval izključno na obnovljive vire energije.
V združenju skupne stroške projekta ocenjujejo na 33 milijard frankov (28 milijard evrov), danes pa so odgovorni sporočili, da imajo na voljo prvih 100 milijonov frankov kapitala za pridobitev gradbenega dovoljenja za prvi odsek projekta. To vsoto je švicarska vlada določila kot pogoj, da začne pripravljati ustrezen zakon. Država je namreč dala jasno vedeti, da ne namerava sofinancirati projekta.
Sodelovanje so med drugim obljubili velike trgovske verige, kot sta Migros in Coop, pošta in telekomunikacijski operater Swisscom. So pa našli tudi nove vlagatelje, med njimi so danes razkrili mednarodno družbo Meridiam in kitajsko skupino Dagong Global Investment Holding.
Koliko denarja bodo prispevali Kitajci, niso razkrili, je pa njihovo sodelovanje dokaz, da obstaja zanimanje za nove logistične rešitve po vsem svetu, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Če bo šlo vse po načrtih vlagateljev, naj bi zakon začel veljati leta 2023. Predvideno je, da bo po letu 2045 pod zemljo prepeljanega na milijone ton blaga.
Več iz rubrike
Brez omrežij ne bo niti vetrnic in sončnih elektrarn
Elektrodistributerji nimajo niti dovolj denarja niti kadrov za zeleni prehod, pravijo poznavalci.
Bogate podpore obnovljivim virom ne prepričajo vseh
Milijoni bodo šli v spodbude za vetrnice in sončne elektrarne, a to naj bo tam, kjer je omrežje.