Svetovni dan ribištva: Brez rib ni ljudi

Morja in oceani so prelovljeni, vseeno pa je kar 800 milijonov ljudi po svetu odvisnih od rib, ki jim/nam predstavljajo vir hrane in nenazadnje dohodkov.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

»Svetovna lakota narašča, ribe pa predstavljajo pomemben vir prehransko bogate hrane za številne države v razvoju. Naraščajoči trend prekomernega ulova ribjih zalog je nujno potrebno zaustaviti,« so ob današnjem Svetovnem dnevu ribištva poudarili na WWF Adria in opozorili na negativen vpliv in posledice prekomernega izkoriščanja morij in oceanov za ljudi širom sveta. Trenutno je 33 odstotkov ribjih zalog prelovljenih, 60 odstotkov pa se jih lovi do tistih mej, po katerih ostanemo brez možnosti povečanja izlova.

A vseeno ostaja več kot 3 milijarde ljudi odvisnih od ribiških proizvodov, ti še vedno predstavljajo osnovni vir proteinov. »Morja in oceani, v katerih se pretirano lovi, pomenijo za svetovno prehransko stabilnost veliko tveganje. Na nitki pa je tudi kvaliteta življenja 800 milijonov ljudi, ki so odvisni od rib, pa naj jim pomenijo hrano ali prihodek. Večina teh ljudi živi v državah v razvoju,« je dejal Danijel Kanski, vodja morskega programa pri WWF Adria.

Evropa ostaja največje svetovno tržišče z ribiškimi proizvodi. Trenutno uvozimo 60 odstotkov rib in druge morske hrane in več kot polovica proizvodov prihaja iz držav v razvoju. »Evropa je lahko glavni akter pri spremembah v globalni ribiški industriji. Trajnostna izbira tovrstnih proizvodov pomeni razliko med življenjem in smrtjo za milijone ljudi, ki so odvisni od ribištva,« pravi Kanski. WWF Adria poziva potrošnike, trgovce in oblikovalce politik v EU in njenih članicah, da prevzamejo vodilno vlogo v zagotavljanju trajnostnega ribištva v svetu.


WWF Adria že štiri leta izvaja projekt Fish Forward, katerega cilj je ozavestiti kupce in poslovni sektor o pomembnosti izbire trajnostnih ribiških proizvodov. Čeprav mnogi menijo, da sami ne morejo ničesar narediti v smeri trajnostnega ribištva, WWF ponuja enostavne rešitve in akcije, s katerimi lahko potrošnik naredi spremembo - s spremembo kupljenih proizvodov. Kako veste, katero ribo izbrati, poglejte TUKAJ.

Več iz rubrike