Svet direktorjev Evropske investicijske banke odobril posojilo za tir Divača - Koper
Nov pomemben korak k izgradnji drugega tira železniške povezave med Koprom in Divačo - Svet direktorjev Evropske investicijske banke je na seji odobril posojilo družbi 2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o. do višine 250 mio EUR za projekt izgradnje drugega tira železniške povezave med Divačo in Koprom.
Odpri galerijo
»To je dobra novica, ki bo dala dodaten zagon projektu, ki ga Slovenija nujno potrebuje. Odkar sem prevzela vodenje Ministrstva za infrastrukturo, so bili storjeni veliki koraki. V dobrih osmih mesecih smo potrdili investicijski program, koncesijski akt in prejšnji teden podpisali koncesijsko pogodbo. Podjetje 2TDK ima zdaj resnično pripravljeno vse, da lahko aktivno začne z gradnjo tega pomembnega projekta, torej železniške proge Divača-Koper. Ob dobri novici smo veseli, a ne evforični, saj smo pozitivno odločitev v resnici pričakovali. Projekt je namreč pomemben za Slovenijo in regijo, podprla pa ga je tudi Evropska Komisija. Prav zato smo ves čas verjeli, da ni razloga za zavrnitev s strani Evropske investicijske banke,« je na novinarski konferenci novico iz Luksemburga komentirala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Projekt naj bi na Svetu direktorjev EIB obravnavati že v aprilu, vendar je bilo glasovanje zaradi pomanjkanja časa za razpravo in nezadostnega kvoruma preloženo na tokratno sejo. Odobritev kredita je dokaz, da so tako Evropska investicijska banka kot tudi ostale države članice EU prepoznale pomembnost projekta tako za Slovenijo kot za celotno Evropo. Dokončanje projekta je posebej pomembno za zaledne države, ki bodo na ta način pridobile zanesljivejše logistične povezave, s tem pa bo odpravljeno ozko grlo na dveh jedrnih evropskih železniških koridorjih: Baltsko-Jadranskem in Sredozemskem do in iz koprskega pristanišča.
V naslednji fazi bodo med Evropsko investicijsko banko in 2TDK potekala pogajanja glede določb posojilne pogodbe. Že v postopku odobritve kredita je EIB izpostavila določena tveganja ter postavila nekatere pogoje, ki bodo morali biti izpolnjeni pred podpisom posojilne pogodbe ter pred črpanjem posojila. Glavni pogoji se nanašajo na zagotovitev neodvisne prometne študije glede predvidene rasti pretovora v koprskem pristanišču in prometnih tokov z zaledjem, v nadaljevanju zagotovitev neodvisnega svetovalnega inženirja in gradbenega nadzornika ter optimizacijo stroškov projekta oziroma zagotavljanje ustrezne strukture javnega naročanja.
Z odobritvijo posojila Evropske investicijske banke bo izpolnjen tudi pogoj iz pogodbe z Evropsko komisijo o dodelitvi nepovratnih evropskih sredstev za sofinanciranje predorov T-1 do T-7 v višini 109 mio EUR iz Instrumenta za povezovanje Evrope. Smatra se, da so viri financiranja za to operacijo zagotovljeni. Slovenija je v mesecu aprilu vložila še vlogo za pridobitev nepovratnih evropskih sredstev iz Kohezijskega sklada v višini 80 mio EUR. Ta bodo namenjena sofinanciranju predora T-8 in obeh viaduktov. Zapiranje finančne konstrukcije celotnega projekta bo s tem zaključeno.
Projekt naj bi na Svetu direktorjev EIB obravnavati že v aprilu, vendar je bilo glasovanje zaradi pomanjkanja časa za razpravo in nezadostnega kvoruma preloženo na tokratno sejo. Odobritev kredita je dokaz, da so tako Evropska investicijska banka kot tudi ostale države članice EU prepoznale pomembnost projekta tako za Slovenijo kot za celotno Evropo. Dokončanje projekta je posebej pomembno za zaledne države, ki bodo na ta način pridobile zanesljivejše logistične povezave, s tem pa bo odpravljeno ozko grlo na dveh jedrnih evropskih železniških koridorjih: Baltsko-Jadranskem in Sredozemskem do in iz koprskega pristanišča.
V naslednji fazi bodo med Evropsko investicijsko banko in 2TDK potekala pogajanja glede določb posojilne pogodbe. Že v postopku odobritve kredita je EIB izpostavila določena tveganja ter postavila nekatere pogoje, ki bodo morali biti izpolnjeni pred podpisom posojilne pogodbe ter pred črpanjem posojila. Glavni pogoji se nanašajo na zagotovitev neodvisne prometne študije glede predvidene rasti pretovora v koprskem pristanišču in prometnih tokov z zaledjem, v nadaljevanju zagotovitev neodvisnega svetovalnega inženirja in gradbenega nadzornika ter optimizacijo stroškov projekta oziroma zagotavljanje ustrezne strukture javnega naročanja.
Z odobritvijo posojila Evropske investicijske banke bo izpolnjen tudi pogoj iz pogodbe z Evropsko komisijo o dodelitvi nepovratnih evropskih sredstev za sofinanciranje predorov T-1 do T-7 v višini 109 mio EUR iz Instrumenta za povezovanje Evrope. Smatra se, da so viri financiranja za to operacijo zagotovljeni. Slovenija je v mesecu aprilu vložila še vlogo za pridobitev nepovratnih evropskih sredstev iz Kohezijskega sklada v višini 80 mio EUR. Ta bodo namenjena sofinanciranju predora T-8 in obeh viaduktov. Zapiranje finančne konstrukcije celotnega projekta bo s tem zaključeno.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.