Stroške gradnje drugega tira bo nadzoroval 2TDK
Predvidena vrednost gradbenih del nove proge Divača – Koper je, vključno z razširjenimi servisnimi cevmi v treh predorih, 961 milijonov evrov, navaja državni sekretar Jure Leben. V tej številki je za nepredvidena dela rezervirano okvirno 7 odstotkov od projektnega predračuna, torej okrog 70 milijonov evrov.
Za obvladovanje stroškov pri velikih projektih je po teoriji ključno, da že projektna in predvsem investicijska dokumentacija zajema vse predvidene stroške, upošteva tveganja, finančno konstrukcijo. Naročnik, pri tej progi ministrstvo za infrastrukturo, ima vpliv na to, koliko bo naložba stala, predvsem v fazi projektiranja, kasneje vpliv hitro pada, tako da je, ko je pogodba podpisana, prostora zelo malo.
Predvidena trasa je bila v prostor umeščena leta 2005. Pri infrastrukturnih projektih s predori so ključne geološko-mehanske raziskave, ki lahko pomenijo tudi 2 do 3 odstotke naložbe, preračunano v evre bi to pomenilo 20 do 30 milijonov evrov. Načeloma se pri pripravi dokumentacije in pri raziskavah ne sme varčevati – ne z denarjem, ne s časom. Treba je izvrtati dovolj vrtin in preveriti kvaliteto vzorca zemljine, kar je osnova za projektno dokumentacijo. Ta je pripravljena, saj brez nje ne bi bilo moč kandidirati za evropska sredstva. Razpisni pogoji, bančne garancije, reference pa bodo natančno zapisani v razpisni dokumentaciji.
V gradbeništvu, predvsem pa pri gradbenih projektih v kraškem svetu vedno obstajajo tveganja, vendar glede na stopnjo raziskanosti in kakovost projektne dokumentacije pri projektu drugi tir na infrastrukturnem ministrstvu po besedah državnega sekretarja Jureta Lebena ocenjujejo, da bodo predvidena sredstva z omenjeno 7-odstotno rezervo za nepredvidena dela zadostovala in da ne bi smelo priti do prekoračitve predračunske vrednosti.
Končna cena bo znana, ko bodo na javnih mednarodnih razpisih izbrani izvajalci gradbenih del in ko se bodo določile pogodbene cene, pojasnjuje Leben. Če pa bi se projekt spremenil ali če bi pogoji gradnje zahtevali nujne odmike od projekta in bi dejanski zneski obračunanih del odstopali od gradbene pogodbe, bi bilo treba skleniti anekse.
Poleg nadzora gradbenih del bodo zagotovljeni stroga kontrola in konkurenčni postopki za ostale izdatke na projektu: za vozno mrežo, opremo za vodenje in nadzor železniškega prometa ter za inženirsko vodenje projekta in druge storitve.
Za nadzor stroškov bo, če bo zakon o drugem tiru uveljavljen, po navedbah Jureta Lebena zadolženo projektno podjetje 2TDK, ki ga vodi direktor Žarko Sajič, v nadzornem svetu pa so Samo Logar (predsednik) in člani Marko Jaklič, Matej Čepeljnik, Črtomir Remec ter Emilija Placer Tušar.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese