Stečaj Adrijine družbe zanima tožilstvo

Darwin Airlines, ki ga je Adria Airways junija letos prevzela prek svoje švicarske družbe, je v stečaju končal prejšnji teden, še prej pa mu je švicarska agencija za civilno letalstvo odvzela spričevalo letalskega prevoznika in s tem prizemljila letala družbe. Darwin Airlines je pred tem zaprosil za zaščito pred upniki in napovedal vrnitev, a se mu načrti niso izšli.
Stečaj družbe, ki je menda v težave zašla predvsem zaradi velike konkurence na trgu in težav poslovnih partnerjev Alitalie in Air Berlin, je marsikoga presenetil. »Treba bo počakati, da vidimo, kaj se je dogajalo v Darwinu. Nepojmljivo je, da je bilo podjetje še julija v dobri kondiciji, da se je govorilo o investicijskih načrtih in tudi o povečanju letališča. Danes vemo, da je prazna lupina. Nekdo nam bo moral to pojasniti,« je že ob uvedbi stečaja razmišljal župan švicarskega mesta Lugano Marco Barradori.
Medtem ko pregleduje tožilstvo zdaj očitno razloge za to, da je družba končala v stečaju, pregleduje likvidator, ki v skladu s švicarsko zakonodajo bedi nad stečaji, bilance družbe in ugotavlja velikost dolga, ki ga je družba pustila za seboj. Darwin naj bi ostal dolžan samo letališču v Luganu več kot 600.000 frankov, ni pa letališče njegov edini upnik. Med temi so tudi zaposleni in banke.
Pri dveh lokalnih bankah naj bi bilo sicer zastavljenih vseh šest letal znamke Saab. O omenjenih letalih se je pred kratkim sicer ugibalo, češ da bi jih v Adrii želeli prepeljati v svojo floto na Brnik. Adria je za prihodnje leto napovedala širitev mreže letov, propad Darwina, ki je zanjo že zdaj opravljal vrsto povezav, pa ji je povzročil kar nekaj težav. Kot pojasnjujejo naši švicarski viri, naj bi pilotom in kabinskemu osebju družbe Darwin že ponudili možnost, da letijo za Adrio, vendar ne neposredno, temveč prek švicarskega podjetja. Pogovori naj bi bili sicer povsem v začetni fazi.
Več iz rubrike
V Trstu bodo pretovorili 100.000 zabojnikov manj, Maersk seli del posla
Logično je, da bo danski ladjar ceneje pretovarjal na svojem terminalu na Reki, saj si bo sam določal cene.
Znana primorska podjetniška družina bi kupila zaprte poslovalnice Petrola
Primorska družba naj bi nakup financirala iz lastnih in posojilnih virov pri domačih posojilodajalcih.