Startupi slovenskih ustanoviteljev so lani zbrali 140 milijonov dolarjev

Startupi slovenskih ustanoviteljev so lani doma in v tujini uspeli zbrati rekordnih 140 milijonov dolarjev kapitala. Večina zaslug gre startupom, ki so kapital zbrali s prvo javno ponudbo kriptožetonov (ICO) - na ta način je bilo zbranih 80 milijonov dolarjev, kažejo podatki skupnosti Silicijevi vrtički, ki povezuje slovenske startupe.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Tudi letošnje leto bo po pričakovanjih še eno dobro leto za slovenski ekosistem startupov. Ti so namreč v prvem četrtletju letos zbrali že 40 milijonov dolarjev kapitala, je danes ob predstavitvi poročila za lani v Ljubljani poudaril Boštjan Špetič iz Zemante.

Slovenski startupi so sicer od leta 2005 zbrali že več kot 500 milijonov dolarjev kapitala. Če se je leta 2005 številka ustavila pri milijonu, je leta 2015 dosegla 132 milijonov dolarjev, leta 2016 pa nekoliko upadla - to leto je slovenskih startupom uspelo zbrati 95 milijonov dolarjev kapitala. Lani pa je vsota zbranega kapitala dosegla rekordno raven.

Špetič je med najuspešnejšimi startupi lani izpostavil Origintrail, ki je z ICO zbral 22 milijonov dolarjev, s po 15 milijoni dolarjev zbranega kapitala mu sledijo Layer, Celtra, Tokens (ICO) in cofound.it (ICO).

Največ kapitala je bilo zbranega z ICO (80 milijonov dolarjev), sledi tvegan kapital (48 milijonov dolarjev). "Tvegan kapital in ICO sta glavni komponenti v vrednosti," je dejal. Skoraj polovica lani zbranega kapitala po njegovih besedah odpade na tradicionalne oblike zbiranja kapitala, čeprav je lani prišlo do kriptorevolucije in eksplozije ICO.

Ob tem je poudaril, da je še vedno premalo poslovnih angelov, ki bi morali biti motor te "cele pite". Na ta način je bilo lani zbranih 1,2 milijona dolarjev kapitala. Špetič na nek način obžaluje tudi to, da se vse več startupov obrača na domač podjetniški pospeševalnik, saj da so se sami (Zemanta) v tujini veliko naučili.

Večina kapitala v Slovenijo še vedno pride iz tujine, samo štiri odstotke je domačega kapitala. Iz ZDA je prišlo 34 milijonov dolarjev, EU 11,5 milijona dolarjev, iz Slovenije nekaj več kot šest milijonov dolarjev in Azije 1,5 milijona dolarjev. Preostal kapital je bil zbran z množičnim financiranjem (crowdfunding) in ICO.

Špetič je izpostavil še, da se mora 95 odstotkov vloženega kapitala investirati v tujini zaradi zahtev vlagateljev. "Mi tudi po 10 letih še nismo uspeli prepričati investitorjev, da bi prišli v Slovenijo in dali na račun slovenskega podjetja milijon ali pet milijonov dolarjev, kolikor ocenjujejo, da je potrebno, da tako podjetje zraste do srednjega nivoja," je poudaril.

Leto 2017 so po njegovih pojasnilih zaznamovale tudi tri večje prodaje startupov, vključno z Zemanto, za kar si podjetniki ponavadi prizadevajo oz. želijo. "To pomeni, da smo ustvarili podjetje, ki je še za nekoga drugega nekaj vredno na trgu. To, da slovenski ekosistem vsako leto sproducira nekaj prodaj na leto, pomeni, da podjetniki vemo, kaj delamo," je še dejal Špetič.

Več iz rubrike