Spodbuda sedmim balkanskim startupom

Po besedah Thomasa Köstersa, ki pri EIT Digital bdi nad mednarodnim sodelovanjem, v regiji vidijo močan potencial. Slovenija ali regije, kot je Balkan, bi morale vlagati več v domače podjetništvo, za spodbujanje mladih talentov in privabljanje tujega kapitala pa bi potrebovali boljše programe podpore in več podjetniškega znanja, je dejal Kösters. »Talenti so običajno po svetu enakomerno porazdeljeni, torej bi jih moralo biti nekaj tudi na Balkanu. Toda za mlade podjetnike moramo bolje poskrbeti in odkriti prave talente, najti priložnosti, ustanavljati podjetja in prenašati njihove inovativne ideje na trg,« je poudaril.
Izmed več kot sto prijavljenih startupov, je žirija izbrala sedem najboljših, ki bodo prejeli denarno spodbudo v višini 5.000 evrov, predvsem pa priložnost za sodelovanje v programu ABC pospeševalnika.
V sedmerico najobetavnejših, so se uvrstili:
Freeky (Slovenija) samostojnim delavcem po vsem svetu nudi zavarovalne produkte, ki so v celoti digitalni, preprosti za uporabo in pregledni. Tako svobodnjakom ponuja finančno varnost ter jim pomaga pri soočanju s številnimi izzivi, povezanimi z zdravstvenim zavarovanjem, zavarovanjem opreme, zajamčenimi plačili ipd.
Kiimo (Makedonija) je mestno logistično tržišče, ki izkorišča mobilnost prebivalcev mesta za dostavo blaga na točke znotraj njihove dnevne poti. Ključne konkurenčne prednosti podjetja so stroškovna učinkovitost, strojno učenje, krajši čas dostave (za 50 odstotkov) in nenazadnje tudi prijaznost do okolja.
Gradoid (Novi Sad) je na lokacijo vezano družabno omrežje za raziskovanje lokalne skupnosti in podjetij prek vprašanj in odgovorov drugih uporabnikov na nekem območju. Konkurenčna prednost mobilne aplikacije Gradoid je, da uporabnikom pomaga odkrivati dogodke, kraje ali ljudi v bližini, obenem pa jim nudi personalizacijo in anonimnost.
New Evangelization (Slovenija) omogoča spletno povezovanje verskih organizacij in njihovih pripadnikov ter tako vnaša vero v njihov vsakdan. Spletna platforma povezuje duhovnika z njegovimi verniki, verniku pa omogoča, da poišče duhovnika ali sporočilo, ki sta v skladu z njegovim prepričanjem.
WB Digital (Črna gora) je start-up, zasnovan na temelju umetne inteligence. Njegov produkt je inteligenten nadzorni sistem za zaznavanje in preprečevanje padcev, do katerih prihaja zaradi zdravstvenih težav. Poglavitni cilj razvoja tako imenovanega detektorja padcev je zagotavljati varnost starejših.
OrdeX (BiH) povezuje uporabnike in dobavitelje v procesu dobave pijač in drugega blaga za široko porabo (FMCG), s čimer povečuje učinkovitost sprejemanja in izvedbe naročil. Poleg tega zagotavlja tudi podporo strankam in prodajno podporo ter analitske storitve.
Simple Luxuries (Slovenija) je pametna platforma na strani povpraševanja, ki povezuje turiste z domačini ter jim tako omogoča izjemno, nepozabno in edinstveno lokalno izkušnjo. S tem produktom lahko turist, ki denimo obišče Slovenijo, poišče najboljša doživetja, lokalne ponudnike in kraje, ki jih država ponuja.
Če bodo startupi dobro sledili začrtani poti in bodo zadostili vsem merilom, bodo podpore deležni tudi še naprej.
Več iz rubrike
Trajnost je odgovor tudi na nihanje cen energije
Povečal se je delež podjetij, ki merijo ogljični odtis, zmanjšal pa se je delež podjetij, ki postavljajo cilje razogljičenja.
Direktor je odgovoren za svoje odločitve
Po pojasnilih 2TDK jih obravnava neodvisni zunanji nadzorni inženir.