Španija nad »roza davek«

Znižano davčno stopnjo je ministrica predlagala že na začetku svojega mandata. »Ženske ne bi smele plačevati višjih davkov le zato, ker so ženske.«
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Španska ministrica za finance María Jesús Montero je že v začetku oktobra povedala, da bodo ženski higienski vložki in ostali ženski produkti z letom 2019 obdavčeni po nižji stopnji. Zdaj so zanje ženske plačevale 10 odstotni davek, z novo uredbo pa bodo ti produkti obdavčeni s 4 odstotnim davkom.

Ministrica je poudarila, da bi morale biti ženske higienske potrebščine obravnavane kot nujne in ne kot luksuzno blago. Napovedala je konec t.i. »roza davku«, kjer ženske za higienske pripomočke plačujejo več kot moški. Na primer, roza in modra britvica podobne kakovosti in istega proizvajalca so drugače obdavčene, roza britvice bolj, kar pomeni, da so dražje.

Znižano davčno stopnjo je ministrica predlagala že na začetku svojega mandata. »Ženske ne bi smele plačevati višjih davkov le zato, ker so ženske,« je prepričana Monterova. Španija se je tako pridružila Franciji, Portugalski, Polsjki, Estoniji, Slovaški, Veliki Britaniji, Češki, Nizozemski, Belgiji in Grčiji, ki nižji davek že imajo, še vedno pa se zanj borijo v Nemčiji, kjer je odprta javna peticija. Tako kot v Sloveniji.

V Sloveniji damski produkti (še vedno) z 22 odstotnim davkom

V Sloveniji nižja, tj. 9,5 odstotna stopnja DDV velja za različne skupine izdelkov od hrane, vode in zdravil do knjig, vstopnic za kulturne prireditve in uporabe športnih izdelkov. Mednje sodijo tudi nekateri izdelke za higiensko zaščito, med katere sodijo vata, gaza, obveze in podobni proizvodi (npr. obliži, obkladki) ter tudi plenice za enkratno uporabo in pralne plenice za večkratno uporabo. »Vložki, tamponi in menstrualne skodelice so do sedaj neupravičeno in nerazumljivo iz tega izključeni. Čeprav je dejstvo, da gre za nujne in ne luksuzne proizvode, ki jih ženske potrebujejo vsaj enkrat mesečno,« so zapisali v Zvezi potrošnikov Slovenije, ki je že leta 2016 začela s kampanjo proti »roza davku« in peticijo, ki jo je do danes podpisalo več kot 8000 ljudi.

Več iz rubrike