Slovenski Viberate pritegnil zanimanje največjih založbenih hiš
Podjetje Viberate je predstavilo analitično orodje za glasbeno industrijo, ki jo je koronakriza močno zdesetkala, zanimanje pa kažejo tudi največje založbe.
Odpri galerijo
Podjetje Viberate je po več letih razvoja ponudilo digitalno rešitev za glasbeno industrijo, ki je zaradi odpadlih festivalov in koncertov po celem svetu v velikem finančnem zatonu. Slovensko podjetje je z rešitvijo zdaj pritegnilo zanimanje tudi treh vodilnih glasbenih založb, ki iščejo sodobne načine grajenja glasbenih karier.
Industrija koncertov in festivalov je na svetovni ravni vredna okoli 30 milijard dolarjev, vendar pa se glasba zaradi pandemije že od marca vztrajno seli na splet. To je spodbudilo trend koncertov od doma, rast pretočnih storitev, zato je obenem kriza tudi poslovna priložnost za tehnološka podjetja, ki se ukvarjajo s podatkovno analizo. Trenutne razmere je med drugim prepoznalo slovensko podjetje Viberate, ki je razvilo analitično orodje za glasbeno industrijo.
Tudi pri podjetju Viberate opažajo, da se glasbena industrija pospešeno seli na splet, s čimer se je okrepila vloga digitalnih medijev in pretočnih vsebin. Podjetje je zadnjih pet let oblikovalo podatkovno bazo glasbenikov, prizorišč in dogodkov po svetu, zaradi tega pa pravijo, da so lahko razvili analitično orodje za glasbenike in založbene hiše. Orodje spremlja trende priljubljenosti posameznih izvajalcev, na podlagi aktivnosti na priljubljenih spletnih platformah, kot so YouTube, Spotify, Instagram in Shazam.
Direktor podjetja Matej Gregorčič poudarja, da so njihovo analitiko že preizkusili pri treh vodilnih založbah, Universal, Sony in Warner, ob tem pa dodaja, da orodje veča enake možnosti za uspeh v glasbi.
Orodja, ki temeljijo na podatkovni analizi, postajajo vse bolj vpeti tudi v glasbeno industrijo. Čeprav se vrstijo novice o računalnikih, ki pišejo glasbo, pa smo še kar oddaljeni od tega, da bi človeka na odru v celoti zamenjala umetna inteligenca, trenutne razmere v glasbeni industriji opiše soustanovitelj podjetja Viberate Vasja Veber. »Čar glasbe je v tem, da avtorji neprestano inovirajo in eksperimentirajo, torej se skušajo prebiti izven ustaljenih vzorcev. Če se izrazim še malce romantično; noben algoritem za zdaj še ne zna simulirati občutkov avtorja, ki je ravnokar izgubil ljubezen svojega življenja. Ko se bodo računalniki enkrat naučili tudi tega, bomo pa verjetno v težavah.«
Sledenje aktivnostim glavnih platform
Industrija koncertov in festivalov je na svetovni ravni vredna okoli 30 milijard dolarjev, vendar pa se glasba zaradi pandemije že od marca vztrajno seli na splet. To je spodbudilo trend koncertov od doma, rast pretočnih storitev, zato je obenem kriza tudi poslovna priložnost za tehnološka podjetja, ki se ukvarjajo s podatkovno analizo. Trenutne razmere je med drugim prepoznalo slovensko podjetje Viberate, ki je razvilo analitično orodje za glasbeno industrijo.
PREBERITE TUDI:
Tudi pri podjetju Viberate opažajo, da se glasbena industrija pospešeno seli na splet, s čimer se je okrepila vloga digitalnih medijev in pretočnih vsebin. Podjetje je zadnjih pet let oblikovalo podatkovno bazo glasbenikov, prizorišč in dogodkov po svetu, zaradi tega pa pravijo, da so lahko razvili analitično orodje za glasbenike in založbene hiše. Orodje spremlja trende priljubljenosti posameznih izvajalcev, na podlagi aktivnosti na priljubljenih spletnih platformah, kot so YouTube, Spotify, Instagram in Shazam.
Orodje za glasbenike in promotorje
Direktor podjetja Matej Gregorčič poudarja, da so njihovo analitiko že preizkusili pri treh vodilnih založbah, Universal, Sony in Warner, ob tem pa dodaja, da orodje veča enake možnosti za uspeh v glasbi.
Gregorčič je projekt zagnal skupaj s producentom Urošem Umekom (DJ Umek), ki pravi, da z orodjem gleda uspešnost posameznih komponent svoje kariere. »Spremljam, kako je določena izdaja vplivala na gibanje rasti oboževalcev po posameznih kanalih in kje so se z vsebino najbolj ukvarjali, temu primerno pa prilagodimo promocijske aktivnosti. Celoten analitični profil deluje kot neke vrste certifikat uspešnosti, s katerim moji agenti potencialnim naročnikom dokazujejo uspešnost in tako lažje prodajo nastop. Z dejanskimi številkami lahko dokažemo, da mi popularnost raste ter celo ocenimo občinstvo v neki določeni državi. To končnemu organizatorju dogodka da tudi zadostno podlago, da predvidi, ali bo dogodek z mano v glavni vlogi lahko uspešen z vidika prodanih kart,« nam je pojasnil Umek.
Gregorčič ob tem dodaja, da imajo glasbeniki tako pregled nad najuspešnejšimi pesmimi in videoposnetki, obenem pa lahko vidijo, iz katerih držav in celo mest prihaja največ njihovih oboževalcev.
Čar glasbe ostaja izražanje
Orodja, ki temeljijo na podatkovni analizi, postajajo vse bolj vpeti tudi v glasbeno industrijo. Čeprav se vrstijo novice o računalnikih, ki pišejo glasbo, pa smo še kar oddaljeni od tega, da bi človeka na odru v celoti zamenjala umetna inteligenca, trenutne razmere v glasbeni industriji opiše soustanovitelj podjetja Viberate Vasja Veber. »Čar glasbe je v tem, da avtorji neprestano inovirajo in eksperimentirajo, torej se skušajo prebiti izven ustaljenih vzorcev. Če se izrazim še malce romantično; noben algoritem za zdaj še ne zna simulirati občutkov avtorja, ki je ravnokar izgubil ljubezen svojega življenja. Ko se bodo računalniki enkrat naučili tudi tega, bomo pa verjetno v težavah.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.