Slovenska turistična borza: sestanki s turističnimi predstavniki iz 42 držav
Slovenska turistična borza (Slovenian Incoming Workshop - SIW) predstavlja izjemno priložnost za predstavitev naše države, je ob odprtju borze povedala direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. "V Sloveniji je v ta namen 188 tujih organizatorjev potovanj iz 42 držav, ki bodo s slovenskimi predstavniki opravili najmanj 3000 vnaprej dogovorjenih sestankov," je poudarila.
Pakova je optimistična, da bo borza dala konkretne rezultate: "Verjamem, da bodo vsi ti sestanki rezultirali v nadaljnji rasti števila turistov pri nas in zadovoljnih gostih."
Rekorden je delež tujih organizatorjev, ki se SIW letos udeležujejo prvič - takih je kar 67 odstotkov. Sicer največ tujih turističnih delavcev prihaja iz Češke, Italije, Avstrije, Nemčije, Velike Britanije, Poljske, prvič so prisotni predstavniki iz Libanona. Borze se udeležujejo tudi podjetja iz bolj oddaljenih trgov, in sicer z Japonske, iz Indonezije, Malezije, Avstralije, ZDA, Združenih arabskih emiratov, Rusije in od drugod.
Sestanki bodo rezultirali v nadaljnji rasti števila turistov pri nas in zadovoljnih gostih.
Poleg samega poslovnega dogodka tujci Slovenijo spoznavajo tudi na posebej tematsko obarvanih študijskih potovanjih po Sloveniji pred samo borzo in tudi v naslednjih dveh dneh.
"Turizem je strateška dejavnost Slovenije, ki ustvari 13 odstotkov bruto domačega proizvoda," je poudarila državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar. "Trenutno na ministrstvu skupaj z STO, slovenskim turističnim gospodarstvom in ostalimi partnerji pripravljamo novo strategijo slovenskega turizma. Zavedamo se, da je za to, da bo slovenskemu turizmu bolje, treba biti še boljši, še bolj inovativen, še bolj kakovosten," je dodala ob tem.
Tako bo namreč dodana vrednost višja in nas bodo gostje prepoznavali kot deželo, kjer so pripravljeni zapraviti več denarja. "To bo dobra podlaga tudi za to, da bo turizem postal bolj atraktiven za mlade ljudi, da bodo v njem poiskali svojo poslovno priložnost in našli bolje plačane službe. Vse skupaj je velik paket in samo z roko v roko smo lahko res uspešni," je izpostavila državna sekretarka.
Slovenski turizem gre v pravo smer, ocenjuje Štravs Podlogarjeva, ki pa se zaveda tudi številnih izzivov. "Neprestano je treba investirati. V preteklem obdobju so bila na voljo nepovratna sredstva, zdaj teh za investicije ni več. A veliko je dobrih primerov turističnih podjetij, ki investirajo iz leta v leto, manjše ali večje investicije, kar si jih prav lahko privoščijo," je dodala. Slovenski turizem se mora, kot je poudarila, razvijati in se povezovati.
Vedno smo si želeli, da bi dosegli 20 milijonov evrov investicij za promocijo Slovenije v tujini.
Pomembno je tudi vlaganje v promocijo države v tujini. Sredstva za ta namen so se po ponovni osamosvojitvi STO avgusta 2015 občutno povečala. "Narejen je bil velik korak naprej, še vedno pa ni dosežena želena številka. Vedno smo si želeli, da bi dosegli 20 milijonov evrov. 18 milijonov je koncesij iger na srečo, ki ostanejo na nacionalnem nivoju - to bi bil gotovo znesek, ki bi bil primeren za promocijo Slovenije v tujini," je sogovornica predlagala eno od možnih rešitev.
Jubilejno 20. borzo gosti Ljubljana, v vseh teh letih pa je bila prestolnica gostiteljica dogodka štirikrat. "Rekla bi, da je to v bistvu premalokrat. Ljubljana ni le glavno mesto, ampak tudi središče Slovenije," je dejala direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek. Vendar pa je na SIW vedno v ospredju Slovenija kot celota, je zagotovila: "Slovenija je seveda ena sama destinacija, Ljubljana pa njen zelo pomemben del."
"Ljubljani je zelo v interesu - nam, ki delamo v turizmu, pa sploh - da povežemo različne turistične točke ne le v regiji, ampak tudi v državi," je še povedala. Ljubljana je namreč ljubko mesto, ki pa ima svoje prostorske omejitve. "V mestu bi želeli vsi uživati, tako domačini kot turisti. Zato smo veseli, ko se lahko povežemo z drugimi destinacijami in jih priporočimo gostom bodisi za dnevne obiske ali raziskovanje za dalj časa," je še dodala.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.