Slovenska trgovina lani z najvišjimi prihodki po letu 2008
Na rast prihodkov v trgovini na drobno so lani vplivali predvsem prihodki, ustvarjeni v trgovini na drobno z neživili (ti so bili višji za 6,9 odstotka) in v trgovini na drobno v specializiranih prodajalnah z motornimi gorivi (za en odstotek). Medtem je bila prodaja v trgovini na drobno z živili vrednostno za pol odstotka nižja.
Trgovina na drobno z neživili je lani na letni ravni dosegla najvišjo rast od prodaje po gospodarski krizi, a nominalno prihodek še vedno zaostaja za povprečjem iz leta 2008 za 7,2 odstotka. Podobno velja tudi za nominalni prihodek od prodaje v trgovini na drobno z živili (zaostanek za povprečjem 2008 za 1,4 odstotka). Nasprotno pa je vrednost prodaje v trgovini na drobno z gorivi že šesto leto zapored višja od vrednosti pred gospodarsko krizo, tokrat za 9,3 odstotka.
Prihodek od prodaje se nominalno zvišuje tudi v trgovini na debelo, a kljub stabilni rasti še ni dosegel ravni pred krizo. Lani je bil za 16 odstotkov višji kot v letu 2009 in za 2,6 odstotka višji kot v letu 2015, medtem ko je bil v primerjavi z 2008 še vedno za 9,1 odstotka nižji.
Nominalni prihodek od prodaje v trgovini z motornimi vozili in popravilih teh raste že četrto leto zapored. Lani je bil prvič višji kot 2008, in sicer za 10,4 odstotka. V primerjavi z letom 2015 je bil višji za 18,6 odstotka, kar je tudi najizrazitejša rast po krizi. Največji del prihodka je bil lani ustvarjen s prodajo motornih vozil in rezervnih delov (okoli 90 odstotkov), vrednost prihodka pa je bila za 20,7 odstotka višja kot v 2015 in za 11,3 odstotka višja kot v letu 2008.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.