Sledljivost lokacije pri Googlu za potrošnike sporna?

ZPS in šest drugih evropskih zvez potrošnikov nameravajo vložiti pritožbo proti Googlu zaradi načina sledenja lokacij uporabnikov.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Zveze potrošnikov iz sedmih evropskih držav, tudi Slovenije, nameravajo pri državnih informacijskih pooblaščencih vložiti pritožbe proti tehnološkemu gigantu Google zaradi kršitev splošne uredbe EU o varstvu podatkov (GDPR). Glede na ugotovitve raziskave norveške zveze potrošnikov je sporen način, kako Google sledi lokaciji uporabnikov.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je sporočila, da bo pri Informacijskem pooblaščencu zaradi načina sledenja lokacij uporabnikov vložila pritožbo proti Googlu zaradi kršitve GDPR. Poleg ZPS nameravajo pritožbo vložiti še pristojne zveze na Norveškem, Nizozemskem, Češkem, Poljskem, Švedskem in v Grčiji.

Na Danskem nameravajo sporno prakso prijaviti neformalno, v Nemčiji pa razmišljajo o vložitvi opustitvene tožbe proti Googlu. Organizacija za transatlantski dialog potrošnikov bo na sporno prakso opozorila ameriško zvezno komisijo za trgovanje.

»Podatki o lokaciji lahko razkrijejo veliko stvari o uporabnikih, kot so verska in politična prepričanja, zdravstveno stanje in spolna usmerjenost,« so opozorili pri evropski potrošniški organizaciji (Beuc).

Sledljivost lokacije uporabnikov tudi za ciljno oglaševanje

Operacijski sistem android, ki ga je razvil Google, poganja več kot dve milijardi pametnih telefonov po svetu. Google pa pri tem izkorišča različne trike, da uporabniki pustijo sledenje lokacije vklopljeno, a ne nudi jasnih informacij, kaj vklop funkcije pomeni. Zbrane podatke se nato lahko uporablja na najrazličnejše načine, med drugim za ciljno oglaševanje.

Pri ZPS opozarjajo, da zaradi nepoštenih praks potrošniki niso seznanjeni z obsegom zbiranja in uporabe njihovih osebnih podatkov. Poleg tega potrošniki nimajo resnične izbire, ali bodo podatke o lokaciji delili z Googlom. Na ZPS menijo, da te prakse niso skladne GDPR, saj Google nima zakonite pravne podlage za obdelavo navedenih osebnih podatkov.

Raziskava norveške zveze potrošnikov zlasti kaže, da privolitev uporabnikov za obdelavo osebnih podatkov glede na konkretne okoliščine ni svobodna. Poleg tega se podjetje ne more sklicevati na pravno podlago zakonitega interesa, zaradi pomembnega in vsiljivega učinka, ki ga ima sledenje lokaciji na pravice in svoboščine posameznika.

»Gre za težave, ki se dotikajo vseh Googlovih uporabnikov v Evropi. Potrebujemo močno, usklajeno izvrševanje teh pravil. Podjetjem ne bi smeli dopustiti, da pod pretvezo njihovega spoštovanja, pravila preprosto obidejo, ne glede na to, za kako veliko ali globalno podjetje gre,« je opozoril Matjaž Jakin iz pravne pisarne ZPS.

Več iz rubrike

Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni

Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.

Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo

Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.

Skoraj desetodstotno zvišanje cen počitniških storitev. Se draži tudi hrana?

Junijska inflacija znaša 0,8 odstotka, letna rast cen življenjskih potrebščin se je povzpela na 2,2 odstotka.

TOP 300: Dobavitelji avtomobilske industrije čistijo bilance

Več velikih avtomobilskih podjetij je v postopku poslovnega in finančnega preoblikovanja.