Skupina Mercator zvišala čisti dobiček za skoraj dve tretjini

Skupina Mercator je v prvem četrtletju zvišala čisti dobiček za 64 odstotkov na 1,1 milijona evrov. Prihodkov je bilo za 564,6 milijona evrov, kar je glede na enako obdobje lani 6,7 odstotka manj, ob upoštevanju odprodaj Modiane in Intersporta pa so bili nižji za 0,7 odstotka.
Fotografija: Igor Mali
Odpri galerijo
Igor Mali

Dobiček iz poslovanja se je v primerljivem obdobju zvišal za 8,3 odstotka na 5,9 milijona evrov, je razvidno iz objave na spletni strani Ljubljanske borze.

Zaradi odprodaje Modiane in Intersporta so zabeležili 5,1-odstoten padec prihodkov v Sloveniji, za 5,9 odstotka pa je upadla prodaja v Srbiji.

Padec prodajnih prihodkov je bil izrazit predvsem na trgih, kjer Mercator po zaključenih prodajnih procesih v letu 2016 ohranja le nepremičninsko dejavnosti poslovanja, torej v Bosni in Hercegovini (-48,1 odstotka) in na Hrvaškem (-55,4 odstotka). Prihodki pa so se povečali na trgu Črne gore, in sicer za 7,5 odstotka.

Lani so bile v družbah Poslovni sistem Mercator, Mercator-H in Mercator-BH slabljene terjatve do družb v skupini Agrokor, ki niso del skupine Mercator. To je bil eden glavnih razlogov za lansko izgubo skupine, ki je dosegla 72,7 milijona evrov.

Nadzorni svet je na seji 14. aprila od uprave zahteval, da nemudoma preuči vse možnosti za čim prejšnjo poravnavo medsebojnih terjatev in obveznosti med družbami skupine Mercator in skupine Agrokor, ki niso del skupine Mercator. Na podlagi dogovorov so bile po navedbah družbe že izvedene prve poravnave medsebojnih terjatev in obveznosti, pozitivni signali v zvezi s tem se kažejo tudi za prihodnost.

V prvem trimesečju je Mercator prenovil 22 trgovin, od teh je osem hipermarketov in 14 marketov, na vseh trgih poslovanja pa je s poslovnim najemi pridobil šest novih enot. Naložbe so dosegle 13,4 milijona evrov oz. 4,2 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Največja Mercatorjeva pridobitev prvega četrtletja je novozgrajeni trgovski center Bled v Sloveniji.

Skupina Mercator, ki ima skupaj 1211 prodajnih enot, je imela ob koncu prvega trimesečja 20.122 zaposlenih, kar je šest odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.

Več iz rubrike