Skupina Krka lani z 31 odstotkov nižjim čistim dobičkom

V Krki se z letošnjimi rezultati ne morejo pohvaliti, vendar so bili z njimi glede na razmere na trgu kar zadovoljni, čeprav so morali za odstotek večji prihodek prodajo povečati kar za 11 odstotkov. Za letos načrtujejo 1,220 milijarde evrov prihodka, dobička pa naj bi bilo nekaj več kot lani. Število zaposlenih bodo povečali za štiri odstotke, za naložbe pa bodo namenili 174 milijonov evrov.
In kako Krkine lanske poslovne rezultate komentira namestnica direktorja sektorja upravljanja naložb KBM Infond DZU Barbara Gačnik: »Prihodki in dobiček skupine Krka so rahlo nad našimi pričakovanji, na zgornjem delu intervala pričakovanj se je znašel tudi dobiček na delnico. Na rezultate družbe močno vpliva struktura njihovih prodajnih trgov. V vzhodni Evropi, ki je njihov največji trg, se spopadajo z nihanji lokalnih valut, na trgih zahodne Evrope pa z močnimi cenovnimi pritiski. Na slednjih so dosegli skoraj 20-odstotno količinsko rast prodaje, zaradi nižjih cen pa se je ta finančno zmanjšala za 8 odstotkov. Razkorak ima velik vpliv na njihove marže EBITDA, ki imajo negativen trend že od leta 2014, se pa približujejo povprečju industrije.«
Kljub manjšemu dobičku in 19-odstotnem lanskem zmanjšanju vrednosti delnice je predsednik Krkine uprave Jože Colarič napovedal, da bodo ohranili dividendno politiko in tudi letos delničarjem izplačali višje dividende. Barbara Gačnik iz Infonda DZU je glede tega dejala: »Delnice Krke so v primerjavi s primerljivimi družbami nižje vrednotene, vendar previdnost pri nakupih ni odveč.« Ali bodo napovedi presežene, bo odvisno od tega, kako konkurenčni bodo z novimi zdravili, ali se bo trend padanja marž ustavil in ali jim bo uspelo znižati stroške. Za letos načrtujejo nekoliko višje investicije kot lani, ozirajo pa se tudi po morebitnih prevzemnih tarčah. Ne nazadnje pa ostajajo tudi pri usmeritvi povečevanja dividend. Zdajšnja dividendna donosnost je več kot petodstotna.
Več iz rubrike
Spotikanje ob učenju hoje
Umetna inteligenca v poslu je komaj dobro shodila, no, še vedno se spotika.
Airbus v najdražjem segmentu letal nima konkurence
Airbus ima tudi segment obrambe, a ta dosega le dobrih deset odstotkov celotnega dobička iz poslovanja – Ta segment bo rasel.