Simobil in Amis sta se poslovila, zamenjal ju je A1

Dejan Turk je že nekaj časa na čelu družbe, ki združuje slovenski Simobil in srbski Vip mobil. Pot bratstva in edinstva je prevozil neštetokrat. Čeprav bo zaradi Simobilove preobrazbe v blagovno znamko avstrijskega lastnika A1 več v Ljubljani, je njegov poslovni dom še vedno Beograd. »V Srbiji imamo vendarle 2,2 milijona uporabnikov,« pojasni.
Fotografija: Jure Eržen
Odpri galerijo
Jure Eržen

Simobil ima v Sloveniji trenutno tretjino toliko uporabnikov, a smele načrte. Danes prehaja na novo blagovno znamko A1, eden od ciljev v prihodnosti pa je lastna infrastruktura, brez katere je tekma s Telekomom, čigar omrežje uporablja, obsojena na ohranjanje današnje pat pozicije na trgu.

Simobil je dobro poznana blagovna znamka podjetja, ki ustvarja dobre poslovne rezultate. V svetu ni ravno praksa, da se menja zmagovalnega konja – četudi je »zgolj« drugi na slovenskem trgu. Zakaj torej prehod na blagovno znamko A1?

Gre za kombinacijo več faktorjev. Dejstvo je, da smo z nakupom Amisa postali konvergenčni, v ponudbi imamo mobilno telefonijo, fiksno telefonijo, internet in digitalno televizijo. Ime Simobil nosi mobilnost v svojem DNK, vendar je naša ponudba danes širša. Drugi razlog je želja naših lastnikov, America Movil, po poenotenju blagovnih znamk, s ciljem doseganja rasti na evropskem trgu.

Danes imamo v sedmih državah več kot deset blagovnih znamk. Tretji razlog je položaj na slovenskem trgu, kjer je veliko konkurentov, je blagovna znamka faktor diferenciacije. A1 je blagovna znamka, ki je zelo digitalna, sodobna in dobro poznana.

Tudi v Sloveniji?

Vsaka blagovna znamka ima svoj začetek na trgu. Zavedamo se, da bomo s prehodom na A1 ure previli na začetek in da se je končalo 18 let gradnje blagovne znamke Simobil. Ta se poslavlja, toda ljudje in korporativna kultura ostajajo.

Bi lahko rekli, da bosta s slovesom Simobila naredili korak nazaj v poslovnem smislu, da bi lahko pod novo blagovno znamko storili dva koraka naprej?

Določene koristi znamke A1 bomo lahko videli že zelo kmalu. Denimo prepoznavnost zaradi sponzorstva formule 1 ali pa svetovnega pokala v smučanju. Vendar imate prav, menjava blagovne znamke je sila zapleten proces, ki v takšni meri in obsegu v Sloveniji še ni bil viden. Na misel mi pride nekaj rebrandingov bank, zavarovalnic, tudi Mobitela. Ampak pri slednjem je šlo za dve blagovni znamki, od katerih je ena obstala, mi pa na slovenski trg uvajamo povsem novo blagovno znamko, ki bo prinesla tudi močno prenovljeno ponudbo.

Kmalu boste sneli napise Simobil in Amis ter jih nadomestili z A1. Kaj bo to prineslo uporabnikom?

Prva faza menjave se začenja danes, s predstavitvijo nove blagovne znamke.  Zelo kmalu pa bomo predstavili novo ponudbo, ki bo po naše revolucionarna. Na preprost način bo povezovala internet, televizijo ter fiksno in mobilno telefonijo.

Več na Delo.si

Več iz rubrike