SiKabel - združenje malih kabelskih operaterjev

Podražitve programskih paketov niso posledica višjih stroškov poslovanja operaterjev, ampak so posledica pritiskov ponudnikov programskih vsebin. Zaradi vključitve programov Pro Plusa v programske sheme so veliki operaterji že pred časom podražili naročnino v povprečju za tri evre. Zdaj so prišli na vrsto za podražitev tudi mali kabelski operaterji, ki le sledijo praksi največjih operaterjev v državi.
Fotografija: Roman Šipić
Odpri galerijo
Roman Šipić

Agencija za varstvo konkurence (AVK) je 12. januarja proti Pro Plusu uvedla postopek ugotavljanja kršitve zakona o preprečevanju omejevanja konkurence. Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) pa je takrat situacijo komentirala z izjavo: »Gre za poslovno odločitev operaterjev, ki sami oblikujejo programske sheme.«

Zdaj so prišli na vrsto za podražitev tudi mali kabelski operaterji, ki niso v enakovrednem položaju in samo sledijo praksi, ki jo določata največja operaterja v državi. Za koliko bodo podražili svoje pakete mali kabelski operaterji, še ni znano, so jih pa razmere na trgu pripeljale do tega, da se je 40 malih kabelskih operaterjev iz vse Slovenije, ki imajo skupaj približno 70.000 naročnikov (približno toliko naročnikov ima T-2), združilo v podjetje SiKabel.

»Televizijski paket bo čez nekaj let sto evrov,« je povedal direktor SiKabla Tomi Horvat in ob tem opozoril na anomalije na trgu, ki jih plačamo vedno končni uporabniki. V novoustanovljenem podjetju se zavedajo, da tudi slovenski ponudniki televizijskih programov niso v enakopravnem položaju v primerjavi s tujimi ponudniki televizijskih programov in bi bilo treba odpraviti tudi to anomalijo.

Obenem je opozoril še na digitalno agendo EU, ki države članice zavezuje, da do leta 2020 zagotovijo vsem gospodinjstvom dostop do širokopasovnega interneta. Mali kabelski operaterji so v več predelih države edini ponudniki interneta, še posebej na območjih, ki so komercialno manj zanimiva. In njihovo onemogočanje resno ogroža njihov obstoj in s tem doseganje ciljev digitalne agende.

Več iz rubrike