Trg koles je povsem ponorel

Tako kot v avtomobilskem sektorju je tudi kolesa prevzela elektrifikacija. Pojavljajo se že nova vodilna podjetja na področju.
Fotografija: Električna kolesa lahko pomagajo pri pedaliranju ali v celoti poganjajo kolo, kar si želi vse več uporabnikov koles. FOTO: PLEUL PATRICK / AFP
Odpri galerijo
Električna kolesa lahko pomagajo pri pedaliranju ali v celoti poganjajo kolo, kar si želi vse več uporabnikov koles. FOTO: PLEUL PATRICK / AFP

V času karantene je cvetel trg koles, tako v Sloveniji, kot drugod. Italija je med drugim ponudila celo subvencioniranje nakupa koles. Vseskozi pa goreč trend rasti prodaje koles spremlja tudi porast prodaje električnih koles.
 

Elektrika prinesla nove proizvajalce koles


Trg električnih koles je v zadnjih dneh dobil pospešek. Vse več je zanimanja za kolesa, ki ob klasičnem poganjanju ponujajo še električno pomoč. Tako kot v avtomobilskem sektorju je tudi kolesa prevzela elektrifikacija, ki spreminja produkte, trg in proizvajalce; že uveljavljeni proizvajalci koles bodo morali vajeti predati novincem, ki ponujajo drugačne rešitve mobilnosti.
 

Ponovna oživitev koles


Kolesa trenutno doživljajo prerod. Prvič po izumu avtomobila se trg kolesa izrazito veča, kolesa pa povsod po svetu postajajo prodajalni hit; pri tem pa se veča povpraševanje tudi po električnih kolesih.



Razmerje povpraševanja in ponudbe pa vsaj v času največje karantene nikakor ni bilo pravo, piše Reuters. Zaprte trgovine, servisi in tudi proizvodnje so namreč močno vplivale na ponudbo, ki je enostavno ni bilo dovolj. A vendar prodaja koles zadnje mesece strmo narašča, na to pa vplivajo tudi turisti, željni sonca in narave. Nekateri proizvajalci so zabeleži več kot 50 odstotno rast prodaje v juniju, kar potrjujejo tudi prodajalci koles.
 

Z karanteno se je začela rast prodaje vseh vrst koles. Električna kolesa pa se pojavljajo tudi v ponudbi na turističnih lokacijah (na sliki električna kolesa v Kranjski Gori). FOTO: kranjska-gora.si
Z karanteno se je začela rast prodaje vseh vrst koles. Električna kolesa pa se pojavljajo tudi v ponudbi na turističnih lokacijah (na sliki električna kolesa v Kranjski Gori). FOTO: kranjska-gora.si
Vsepovsod elektrika


K večji prodaji vplivajo tudi elektronska kolesa, ki so še povečala število navdušencev nad kolesi. Električna kolesa lahko pomagajo pri pedaliranju ali v celoti poganjajo kolo, kar je smiselno za nekatere ljudi, ki se sicer napornih klancev ne bi lotili. Takšna kolesa so pridobila na povpraševanju predvsem z izboljšanimi baterijami.

Lansko leto je skoraj 40 odstotkov vseh koles prodanih na Nizozemskem bilo električnih. Temu trendu sledi tudi Nemčija, kjer kar tretjino vseh 4,3 milijonov prodanih koles opremljajo baterije. Tudi letos se prodaja električnih koles povečuje, spodbudila pa jo je ravno pandemija.

London, New York in Berlin so v času pandemije že oblikovala nova kolesarske steze, medtem ko nekatere države ponujajo celo subvencije za nakup kolesa. FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters
London, New York in Berlin so v času pandemije že oblikovala nova kolesarske steze, medtem ko nekatere države ponujajo celo subvencije za nakup kolesa. FOTO: Fabrizio Bensch/Reuters
Večina lastnikov električnih koles se želi izogniti javnemu prevozu, ob tem pa je ključno tudi zmanjšanje znojenja, kar je posledica pomoči pedaliranju. Ravno zmanjšano znojenje lastniki električnih koles navajajo kot eno izmed ključnih prednosti le-teh.
 

Državna podpora koles


Tudi okoljevarstveniki in države vidijo v trendu električnih koles velike prednosti, saj bi s tem lahko znatno zmanjšali izpuhe. Mesta kot so London, New York in Berlin so v času pandemije že oblikovala nova kolesarske steze, medtem ko nekatere države ponujajo celo subvencije za nakup kolesa. Takšna je sosednja Italija, ki svojim prebivalcem nameni 500 evrov ali pa pokrije 60 odstotkov stroškov pri nakupu novega kolesa, električnega kolesa ali skiroja.

Več iz rubrike