Še do srede čas za vpis v register nastanitvenih obratov
Podlago za vzpostavitev e-poročanja o gostih sta prinesla spremenjena zakona o prijavi prebivališča in o gostinstvu. Ajpes je register nastanitvenih obratov vzpostavil 1. decembra lani, takrat pa je tudi začel teči trimesečni rok, v katerem se morajo vanj vpisati ponudniki nastanitev.
V začetku februarja je bilo v register vpisanih že skoraj 3000 nastanitvenih obratov, kar je okoli tri četrtine vseh. "Vpisi nastanitvenih obratov v register potekajo nemoteno in brez večjih težav, pri tem je zaznan zelo dober odziv javnosti," je takrat za STA pojasnila vodja sektorja za registre in evidence podatkov pri Ajpesu Teja Batagelj.
V prehodnem obdobju so tisti nastanitveni obrati, ki so v preteklosti že poročali policiji, statističnemu uradu in občinam, podatke o gostih začeli poročati prek sistema eTurizem s prvim dnem naslednjega meseca po vpisu v register. Novi zavezanci so medtem s poročanjem v sistem eTurizem začeli z dnem, ko je nastanitveni obrat vpisan v register. Od 1. marca bo za vse obvezno poročanje prek spletne aplikacije.
Elektronski sistem poročanja naj bi olajšal življenje ponudnikom turističnih sob in državnim organom, izboljšal kakovost podatkov ter nenazadnje prinesel okoli 700.000 evrov prihrankov letno. Namesto na štiri različne naslove bodo namreč po novem nastanitveni obrati poročali le prek ene spletne aplikacije. Na Ajpesu so spletno aplikacijo za poročanje in register razvili z lastnimi viri.
Na policiji so sicer ob uvedbi novega sistema lani zagotovili, da bodo osebni podatki gostov še naprej ustrezno zavarovani. Ti podatki so namreč kriptirani in taki potujejo od Ajpesa do policije. Policija teh podatkov ne obdeluje, ampak so uparjeni zgolj s podatki o iskanih in pogrešanih osebah.
Z novim sistemom so zelo zadovoljni na statističnem uradu, kjer si obetajo bolj popoln zajem podatkov, natančnejše in enotne podatke, obenem pa bodo imeli vpogled v nekaj dodatnih informacij o gostih, kot sta spol in starost.
V Turistični zvezi Slovenije pa so med drugim kot pozitivne izpostavili administrativne razbremenitve za gospodarstvo, obenem pa dejstvo, da bodo imeli v občinah hitreje na voljo vse podatke, kar bo pomagalo preprečevati zlorabe. Med drugim bodo lažje ocenjevali zbrano turistično takso, prav tako bodo lahko sproti primerjali prijave gostov s stanjem na terenu.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.