S projektom Next-e za širjenje infrastrukture za polnjenje električnih vozil

Evropska komisija je nepovratna evropska sredstva junija dodelila tudi projektu Next-e, namenjenem širitvi infrastrukture za polnjenje električnih vozil v srednji in vzhodni Evropi. V projektu, ki je od komisije prejel 18,84 milijona evrov, sodeluje tudi družba Petrol, ki bo v Sloveniji postavila 16 hitrih in štiri ultra hitre polnilnice.
Fotografija: Blaž Samec
Odpri galerijo
Blaž Samec

Evropska komisija je projektu Next-e obljubila pomoč s programom instrumenta za povezovanje Evrope, in sicer s priporočenim sofinanciranjem 18,84 milijona evrov za projekt električnih vozil IPE, so sporočili iz Petrola.

Projekt Next-e bo vzdolž osrednjega omrežja namestil 222 večstandardnih hitrih polnilnih postaj z močjo 50 kilovatov in 30 ultra hitrih polnilnih postaj z močjo med 150 in 350 kilovatov. Vzpostavil bo tudi osrednje koridorje Ten-t, s čimer bo ustvaril bistveno infrastrukturo za polnjenje električnih vozil na Češkem, Slovaškem, Madžarskem in Hrvaškem ter v Sloveniji in Romuniji.

Komisija je projekt izbrala med 152 uspešnimi transportnimi projekti izmed prvotnih 349 transportnih projektov, ki so se prijavili za sofinanciranje IPE v skupnem znesku 7,5 milijarde evrov.

Projekt Next-e po navedbah Petrola predstavlja dober model enkratnega sodelovanja vodilnih skupin v sektorju elektrike, nafte in plina, ki so združile moči s proizvajalci avtomobilov, da bi ustvarili interoperabilno in nediskriminatorno omrežje napajanja električnih vozil kot izvedljivo alternativo obstoječega omrežja vozil z motorji z notranjim izgorevanjem.

Konzorcij sestavljajo skupina Eon, kamor med drugim spadajo Eon Češka republika, Eon Madžarska in Eon Romunija ter skupina MOL, ki jo predstavljajo hčerinske družbe v vseh šestih sodelujočih državah - Sloveniji, Češki, Slovaški, Hrvaški, Madžarski in Romuniji.

Del konzorcija so tudi Hrvaško elektrogospodarstvo na Hrvaškem, Petrol v Sloveniji in na Hrvaškem, Nissan ter BMW. Petrol bo v Sloveniji postavil 16 hitrih polnilnic z močjo 50 kilovatov in štiri ultra hitre polnilnice z močjo od 150 do 350 kilovatov, MOL pa 11 hitrih in eno ultra hitro polnilnico.

Konzorcij Next-e bo po Petrolovih besedah podpiral nacionalne načrte električne mobilnosti in strategijo za širitev električnih vozil v regiji, razvijal trajne rešitve polnjenja, ocenjeval povezovanje obnovljive energije ter uvajal inovativne poslovne procese in pakete za potrošnike, s čimer bo zmanjšal odvisnost od nafte in prispeval k dekarbonizaciji v Evropi.

Tesno bo sodeloval z ministrstvi za promet, Evropsko komisijo in oblikovalci politike, s čimer bo zagotovil, da bo znanje, pridobljeno v projektu, zagotavljajo učinkovito postopno kohezijsko uvajanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil.

Podrobnemu načrtu omrežja in študijam informacijsko-komunikacijskih tehnologij bo sledilo dvofazno pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj, ki se bo zaključilo s končnim kohezijskim načrtom uvajanja in časovnim načrtom. Projektne dejavnosti so se začele letos z izvajanjem večletnih mednarodnih dejavnosti, ki naj bi se končale konec leta 2020, so še navedli v Petrolu.

Več iz rubrike