Renault z Mitsubishijem na drugo mesto med evropskimi avtomobilisti

Mineva eno leto, odkar je v svetu odjeknila afera "Dizelgate".
Fotografija: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Gašper Boncelj

Ta afera je stala Volkswagen ugleda in prvega mesta med svetovnimi proizvajalci avtomobilov. Nekoliko v senci nemškega škandala so nedolgo zatem svoje manipulacije začeli priznavati tudi nekateri drugi proizvajalci avtomobilov. Med njimi je bil tudi Mitsubishi Motors, ki naj bi s potvarjanjem testov o porabi goriva v 25 letih zavedel tako tuje voznike kot tudi dobrega pol milijona Japoncev. Od škandala se v državi, ki temelji na starih vrednotah, še ni povsem opomogel...

...do danes, ko se je po poročanju spletnega portala Bloomberg v poslu vrednem 2,3 milijarde dolarjev pridružil skupini Renault-Nissan. Francosko-japonski proizvajalec je z nakupom 34-odstotnega deleža Mitsubishija postal njegov največji posamični delničar. Nad poslovnim preobratom očrnjenega japonskega proizvajalca avtomobilov bo bdel legendarni menedžer Carlos Ghosn, ki bo sedel v nadzornem svetu, medtem ko naj bi si za izvršnega direktorja še naprej želel dosedanjega prvega moža Osamuja Masuako, čeprav je ta zaradi škandala že ponudil odstop.

Združena skupina bi po lanskih evropskih prodajnih številkah prevzela drugo mesto med velikimi avtomobilskimi proizvajalci. Avtomobili znamk Renault, Nissan, Dacia in Mitsubishi so lani dobili kar 1,49 milijona novih lastnikov, kar je približno 10.000 več od večnih rivalov PSA Peugeot-Citroëne. Na prvem mestu v EU je sicer še vedno neprekosljivi Volkswagen z 3,5 milijona prodanimi vozili.

V svetovnem merilu bo nova skupina okrepila svoj položaj na četrtem mestu pred Hyundaijem in za Toyoto, Volkswagnom ter ameriškim General Motorsom.

Več iz rubrike