Reka Ren prenizka za plovbo!
Voda v reki Ren je na nekaterih območjih padla na izjemno nizko raven, kar ovira ladijski promet na najpomembnejši celinski plovni poti v državi, so v petek za CNN povedali nemški uradniki.
Zaradi pomanjkanja padavin v zadnjih mesecih tovorne ladje zdaj prevažajo lažji tovor, stroški prevoza so narasli, tveganja za gospodarstvo in oskrbo z električno energijo pa se povečujejo. Prejšnji mesec je nemški Zvezni inštitut za hidrologijo opozoril, da je pretok vode na merilniku Kaub, ki se nahaja zahodno od Frankfurta, že dosegel le 45 % povprečne ravni za ta letni čas. Agencija je navedla, da je to povzročilo "pogoste ovire" za ladje.
Zdaj se pričakuje, da se bo gladina vode še znižala, nato pa se bo v prihodnjih tednih "zelo rahlo" zvišala, je v petek sporočila Uprava za vodne poti in plovbo po Renu.
Razmere spominjajo na leto 2018, ko so podobne težave z reko povzročile "zastoj tovornega prometa" in po ocenah ekonomistov Deutsche Bank zmanjšale nemško gospodarsko rast za približno 0,2 %.
Višji stroški
Čeprav gladina vode letos še ni padla v tolikšni meri, "morajo tovorne ladje že zdaj zmanjšati količino tovora", so zapisali v poročilu prejšnji teden. "Zato je prevoz dražji." Na primer, v Kaubovem merilniku raven vode pod 75 centimetri (29,5 palca) običajno pomeni, da mora velika kontejnerska ladja "zmanjšati nakladanje za približno 30 %", so navedli ekonomisti.
"V Nemčiji je tudi povečana dajatev za plačilo tovora, ko raven vode pade pod določeno raven," so opozorili zavarovalniški analitiki UBS. Suša bi lahko poslabšala še večjo krizo za največje evropsko gospodarstvo, ki se zaradi energetske krize, visoke inflacije in ozkih grl v dobavni verigi že sooča z nevarnostjo recesije.
Huda vročina ogroža evropsko gospodarstvo, ki je na robu
Nemčija se je nedavno zatekla k kurjenju premogovnih elektrarn, da bi si zagotovila dostop do električne energije, saj Rusija omejuje dobavo plina. Toda "velik del potrebnega črnega premoga se iz nizozemskih pristanišč Amsterdam, Rotterdam in Antwerpen prevaža z baržami" po reki Ren, kar povečuje pritisk na tamkajšnje zmogljivosti, ugotavljajo ekonomisti Deutsche Bank.
Po mnenju Henrija Patricota, naftnega analitika pri banki UBS, padanje vodne gladine reke "otežuje prevoz energentov, kar še poslabšuje razmere na področju oskrbe z blagom v Evropi". Ren je pomemben tudi za prevoz kemikalij in žita.
Capital Economics je v svojem poročilu v sredo navedel, da so težave Rena "majhna težava za nemško industrijo v primerjavi s plinsko krizo", vendar bi lahko postale večji glavobol kasneje v tem letu.
Če bo padec ravni vode "trajal do decembra, bi lahko v drugi polovici leta zmanjšal BDP za 0,2 %" in "nekoliko povečal inflacijo", je zapisal glavni ekonomist za Evropo Andrew Kenningham.
Velik del Evrope so prizadeli izredni vročinski valovi in suša. Izvir znamenite londonske reke Temze je presahnil in se premaknil približno pet milj navzdol po toku.
Visoke temperature rečne vode v Franciji so ovirale delovanje nekaterih jedrskih elektrarn. Na severu Italije se kmetje spopadajo z najhujšo sušo v zadnjih 70 letih, ki vpliva na pridelavo poljščin, od soje do parmezana.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.