Razprodaja brodolomca med ladjarji
Sedaj se začenja z razprodaja njegovih glavnih hčerinskih družb, vključno s trans-pacifiško ladijsko linijo med Azijo in Severno Ameriko, na kateri je v najboljših časih plulo osem odstotkov vsega tovora med obema celinama. Danes je na njej bistveno manj velikih kontejnerskih ladij z napisom Hanjin Shipping na boku. Južnokorejski ladjar, ki je v najboljših časih prevažal v svet okoli 40 odstotkov vseh Samsungovih pametnih telefonov, je samo dveh mesecih padel na vsega 17. mesto med svetovnimi ladjarji. Njegove ladje so obtičale v pristaniščih ali celo na sidriščih v zalivih pred njimi, novega tovora ne sprejemajo.
Vrednost delnic Hanjina je letos padla za več kot 70 odstotkov z 3635 na 1025 južnokorejskih vonov, Novica o prodaji premoženja s ciljem poplačila vsaj dela dolgov je sicer prinesla približno 36-odstotni poskok vrednosti (na 1395 vonov), toda upanja na rešitev nekdaj mogočnega ladjarja je vse bolj oddaljena.
Ladijski prevoz temelji namreč v prvi vrsti na zanesljivosti in časovni predvidljivosti, saj je ključen v distribucijski verigi tako za manjša, kot tudi največja svetovna podjetja. Ko zaupanja enkrat ni več, je povratek izredno težak, zlasti v okolju izredno hude konkurence, ki vlada na ladjarskem trgu prevelikih kapacitet in padajočih donosov.
Več o Hanjinu in razmerah na ladjarskem trgu, ki je eden najboljših pokazateljev smeri, v katero pluje svetovno gospodarstvo, bomo obširneje pisali v eni naslednjih številk Sveta kapitala.
Več iz rubrike
Na GZS verjamejo, da novih omrežnin še ne bo
Več preglednosti, manj časovnih blokov in odprava sezon so pričakovanja gospodarstva.
Hrvaška skupina Ciak v nov prevzem v Sloveniji
V regiji poteka agresivna konsolidacija trgovine z avtodeli. Preživijo lahko zgolj podjetja, ki imajo ekonomijo obsega.