Razprodaja brodolomca med ladjarji

Južnokorejski Hanjin Shipping, še nedavno sedmi največji ladijski prevoznik na svetu, je bil v izgubah že leta, ko se je v poletnih mesecih sesedel zaradi nepripravljenosti bank na prestrukturiranje gore dolgov, visoke 5,4 milijarde dolarjev.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Sedaj se začenja z razprodaja njegovih glavnih hčerinskih družb, vključno s trans-pacifiško ladijsko linijo med Azijo in Severno Ameriko, na kateri je v najboljših časih plulo osem odstotkov vsega tovora med obema celinama. Danes je na njej bistveno manj velikih kontejnerskih ladij z napisom Hanjin Shipping na boku. Južnokorejski ladjar, ki je v najboljših časih prevažal v svet okoli 40 odstotkov vseh Samsungovih pametnih telefonov, je samo dveh mesecih padel na vsega 17. mesto med svetovnimi ladjarji. Njegove ladje so obtičale v pristaniščih ali celo na sidriščih v zalivih pred njimi, novega tovora ne sprejemajo.

Vrednost delnic Hanjina je letos padla za več kot 70 odstotkov z 3635 na 1025 južnokorejskih vonov, Novica o prodaji premoženja s ciljem poplačila vsaj dela dolgov je sicer prinesla približno 36-odstotni poskok vrednosti (na 1395 vonov), toda upanja na rešitev nekdaj mogočnega ladjarja je vse bolj oddaljena.

Ladijski prevoz temelji namreč v prvi vrsti na zanesljivosti in časovni predvidljivosti, saj je ključen v distribucijski verigi tako za manjša, kot tudi največja svetovna podjetja. Ko zaupanja enkrat ni več, je povratek izredno težak, zlasti v okolju izredno hude konkurence, ki vlada na ladjarskem trgu prevelikih kapacitet in padajočih donosov.

Več o Hanjinu in razmerah na ladjarskem trgu, ki je eden najboljših pokazateljev smeri, v katero pluje svetovno gospodarstvo, bomo obširneje pisali v eni naslednjih številk Sveta kapitala.

Več iz rubrike