Raziskava KPMG: Svetovni direktorji verjamejo v dobre obete za gospodarstvo

Večina direktorjev (65 odstotkov) tudi letos verjame v dobre obete za svetovno gospodarstvo, čeprav je optimizem nekoliko manjši kot lani, ko je bilo takih 80 odstotkov, izhaja iz ankete, ki jo je med svetovnimi direktorji opravil KPMG. Glede obetov za svoje podjetje jih 83 odstotkov verjame v rast v naslednjih treh letih.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Poročilo KPMG 2017 Global CEO Outlook prikazuje pričakovanja svetovnih direktorjev glede rasti poslovanja. Kot izhaja iz ankete, 65 odstotkov direktorjev na pretrese gleda kot na priložnost in ne nevarnost za svoje podjetje, 74 odstotkov pa jih je menilo, da bo prav njihovo podjetje povzročilo pretres v panogi.

"Pretresi so za direktorje in njihova podjetja postali življenjsko dejstvo, saj poslujejo v zelo negotovih razmerah," je rezultate komentiral predsedujoči KPMG International John Veihmeyer. Večina jih po njegovih besedah na pretrese gleda kot na priložnost za preoblikovanje svojega poslovnega modela, razvoj novih izdelkov in storitev.

Glede obetov za svoje podjetje jih osem od desetih verjame v rast podjetja v naslednjih treh letih, od tega jih okrog polovica trdno verjame v takšne obete. Skoraj sedem od desetih jih je povedalo tudi, da razvijajo svoje veščine in osebnostne lastnosti, da bi lahko še bolje vodili svoje podjetje.

Ker podjetja uvajajo kognitivne tehnologije, direktorji na kratki rok pričakujejo rast števila zaposlenih. V povprečju jih 58 odstotkov pričakuje, da se bo število zaposlenih v vseh desetih ključnih vlogah nekoliko oziroma precej povečalo.

Skoraj polovica (45 odstotkov) jih je v anketi še povedala, da svojih strank ne poznajo tako dobro, kot bi si želeli, ker nimajo dovolj kakovostnih podatkov. Dobra polovica (56 odstotkov) pa je izrazila dvome glede podatkov, na podlagi katerih sprejemajo odločitve.

Rezultati letne ankete, ki jo je KPMG opravil med skoraj 1300 direktorji iz podjetij, ki delujejo v 11 panogah v desetih državah, kažejo, da direktorji veliko pozornosti posvečajo tudi geopolitičnim izzivom.

Od sodelujočih jih 52 odstotkov verjame, da so politične razmere v preteklosti na njihovo poslovanje dejansko vplivale bolj, kot so si takrat predstavljali, 31 odstotkov pa jih meni, da bo njihova država v naslednjih treh letih okrepila protekcionistične ukrepe.

Ena od največjih sprememb v letošnji anketi je povečanje števila direktorjev, ki med svojimi največjimi skrbmi omenjajo tveganje ugleda in blagovne znamke. Gre za tveganje, ki v letu 2016 ni bilo med prvimi desetimi, danes pa direktorji menijo, da gre za eno od treh najpomembnejših tveganj, ki so jim izpostavljeni. Kibernetsko tveganje, ki so ga direktorji v letu 2016 postavili na prvo mesto, je letos zdrsnilo na peto mesto.

Več iz rubrike