Rast spletne prodaje v Sloveniji in na Hrvaškem
Spletni trg je tako v Sloveniji kot na Hrvaškem v velikem porastu, saj pogostost spletnega nakupovanja iz leta v leto vztrajno narašča. Pri nas mesečno na spletu kupuje 37 odstotkov spletne populacije, vsaj eno izkušnjo s spletnim nakupovanjem ima devet od desetih uporabnikov spleta, so sporočili iz podjetja Ceneje.
Zelo podobno podatki kažejo za sosednjo Hrvaško, a s pomembno razliko v deležu rednih mesečnih kupcev - tam jih je že skoraj polovica.
"Smo v obdobju hitre rasti nakupovanja na spletnih kanalih, potencial spletne trgovine v primerjavi z drugimi segmenti je izjemen. Podatki naše raziskave kažejo izjemno povečanje frekvence nakupovanja v tem prodajnem kanalu," je na nedavni konferenci o spletnem nakupovanju v regiji Ecommerce Day 2017 v Zagrebu pojasnil direktor podjetja Ceneje Darko Dujič.
Pozornost so med drugim pritegnili podatki o nakupnih navadah z vidika plačilnih metod. V Sloveniji je zaradi dolge tradicije gotovinskega poslovanja z več kot 40 odstotki še vedno najbolj priljubljeno plačilo po povzetju, vendar elektronska plačila v zadnjih letih naraščajo. V letu 2016 se je s kreditno kartico zaključila petina nakupov.
Med hrvaškimi spletnimi kupci je poleg plačila po povzetju na prvem mestu plačevanje z orodjem Paypal, s katerim se zaključi skoraj tretjina nakupov. Razloge za to raziskovalci iščejo v naklonjenosti tamkajšnjih kupcev globalnim platformam, kot sta Ebay in Aliexpress.
Med državama podobno obstajajo pomembne razlike v naklonjenosti domačim oziroma tujim spletnim trgovcem. Skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev nakupuje izključno doma, na Hrvaškem zgolj 22 odstotkov. Na drugi strani 40 odstotkov hrvaških spletnih kupcev večinoma nakupuje v tujini, v Sloveniji je takih manj kot petina.
Raziskavo spletnega nakupovanja Shopper's Mind 2016-2017 izvaja podjetje Ceneje skupaj z agencijo Valicon. Novembra lani je zajela 22.633 slovenskih spletnih uporabnikov, marca letos pa še 22.437 uporabnikov na Hrvaškem.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese