Projekt GSM-R končan, sistem predan Slovenskim železnicam
Uvajanje sistema se je začelo leta 2013, po podpisu pogodbe z izvajalskim konzorcijem podjetij Iskratel in GH Holding. Projekt je vključno z davkom vreden nekaj več kot 140 milijonov evrov, pri čemer je bil v višini dobrih 89 milijonov evrov sofinanciran iz Kohezijskega sklada EU.
V okviru projekta sta izvajalca skupaj med drugim položila 1200 kilometrov optičnih in energetskih kabelskih povezav, zgradila 246 baznih postaj in dispečerski sistem. Slednjega sestavlja 215 dispečerskih terminalov, okoli 1500 ročnih radijskih naprav ter 50 naprav za opremo drezin (servisnih železniških vozil).
Sistem je povezan tudi z GSM-R omrežji sosednjih železniških uprav Italije, Avstrije in Madžarske, z radijskim signalom pa so pokriti tudi vsi predori na železniškem omrežju v Sloveniji.
Kot piše na spletni strani projekta, je sistem tehnično oblikovan tako, da je visoko razpoložljiv, zanesljiv, enostaven za vzdrževanje, primarno pa je oblikovan za tiste, ki ga bodo uporabljali na terenu. S signalom bodo opremljene vse proge, kar bo izboljšalo komunikacijo pri vodenju prometa na primer ob delih na progi.
Brezžični radijski komunikacijski sistem bo preko baznih postaj in repetitorjev, postavljenih vzdolž železniških prog, zagotovil kakovostno, neprekinjeno in zanesljivo brezžično komunikacijo med vozilom na progi in osebjem, ki upravlja promet, kot tudi vso ostalo komunikacijo med osebjem, ki neposredno ali posredno sodeluje pri izvajanju železniškega prometa.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese