Prodaja pametnih telefonov se je lani na Kitajskem zmanjšala

V celem letu so Kitajci kupili 459 milijonov pametnih telefonov, kar je štiri odstotke manj kot leto prej, ugotavlja družba za tržne raziskave Canalys. S tem se je končalo osemletno obdobje rasti na največjem trgu pametnih telefonov na svetu.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Na kitajskem trgu pametnih telefonov prevladujejo domači proizvajalci Huawei, Oppo in Vivo. Kljub splošnemu padcu pa je Huawei, ki je lani na Kitajskem prodal 90 milijonov naprav, uspel povečati prodajo za dvomestno številko.

Med letoma 2010 in 2015 sta si globalni trg pametnih telefonov delila večinoma ameriški Apple in korejski Samsung. A v zadnjih letih so se pojavili številni manjši kitajski proizvajalci, ki ponujajo solidne osnovne modele po veliko bolj ugodnih cenah.

Medtem ko so prebivalci velemest, kot sta Peking in Šanghaj, zadovoljni le z zadnjimi modeli iphonov ali galaxyjev, pa si jih prebivalci na podeželju ne morejo privoščiti in so bili v preteklosti zadovoljni z običajnimi mobilnimi telefoni. To se je spremenilo, ko so proizvajalci, kot sta Oppo in Vivo, namesto običajnih začeli odpirati spletne trgovine in so številni uporabniki zamenjali svoje običajne mobilnike za cenovno dostopne pametne telefone.

Večina uporabnikov je s svojimi pametnimi telefoni nižjega in srednjega razreda zadovoljna in ne vidijo razloga za nakup novih naprav, zato se je rast prodaje ustavila. Pričakovati je, da bo kitajski trg spet oživel šele proti koncu leta 2019, ko bodo na trg prišli prvi aparati generacije 5G.

Ker je kitajski trg trenutno zasičen, si bodo proizvajalci, kot so Huawei, Oppo in Vivo, v letu 2018 prizadevali za širitev. Oppo se že ozira proti Rusiji, Evropi, Japonski in jugovzhodni Aziji. Xiaomi že uspešno prodaja v Indiji in se namerava v prihodnje osredotočiti na Tajsko.

Huawei žal ni imel veliko uspeha v ZDA, saj mu je posel z telekomunikacijskim operaterjem AT&T zaradi varnostnih pomislekov ameriške vlade padel v vodo. Zato bo moral po mnenju analitikov okrepiti navzočnost na hitro rastočih trgih jugovzhodne Azije in Afrike, hkrati pa še povečati priljubljenost v Evropi.

Več iz rubrike