Prihodnji teden bo v Ženevi odprl vrata 88. mednarodni avtomobilski salon
Letošnji ženevski avtomobilski salon bo za javnost odprt med 8. in 18. marcem, za novinarje že dva dneva prej, med drugim pa bo na ogled več kot 900 modelov avtomobilov, od tega več kot 110 svetovnih in evropskih novosti. Manjkalo bo sicer kar nekaj znanih avtomobilskih proizvajalcev, kot so Opel, DS, Infinity, Chevrolet in Cadillac. Poleg tega sta Peugeot in Citroen svoj razstavni prostor zmanjšala.
Organizatorji kljub temu ostajajo optimistični. Da se bodo nekateri proizvajalci salonu izognili, ima namreč tudi prednosti - ponuja se prostor za nove znamke. Tako se bo letos podznamka švedskega Volva Polestar, ki se osredotoča na električne avtomobile, predstavila na svojem lastnem razstavnem prostoru. Prvič se bo letos samostojno predstavilo približno 20 avtomobilskih znamk.
Na katerem razstavnem prostoru si je mogoče ogledati avto leta 2018, bo znano v ponedeljek, ko se bo zaključilo glasovanje. Finalistov je sedem, in sicer so to modeli Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW serije 5, Citroen C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza in Volvo XC40.
Potem ko v Detroitu pripravljajo avtomobilski salon že takoj v začetku leta, je ženevski prvi na evropskih tleh v tem letu. In obeti so dobri, evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov Acea za letos napoveduje rast prodaje v Evropi za odstotek, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Avtomobilskim proizvajalcem sicer povzročata skrbi upadanje prodaje dizelskih avtomobilov in brexit. Leta 20017 so Evropejci prvič po letu 2009 spet kupili več avtomobilov z bencinskim motorjem kot pa z dizelskim. Slednji so sporni še posebej v Nemčiji, največjem avtomobilskem trgu v Evropi s 3,4 milijona prodanimi avtomobili v letu 2017. Sledita Velika Britanija in Francija.
V Nemčiji in Franciji se povpraševanje po avtomobilih z dizelskim motorjem zmanjšuje in ker imajo avtomobili z bencinskimi motorji večjo porabo in tudi višje izpuste ogljikovega dioksida, je to kar velik problem. Z večjo prodajo avtomobilov na bencinski pogon se namreč koncernom obetajo visoke kazni v EU, saj utegnejo presegati določbe glede izpustov ogljikovega dioksida.
Električni avtomobili danes v Evropi še nimajo pomembnejše vloge. Od 15,1 milijona avtomobilov, kolikor jih je bilo lani registriranih prvič, jih je bilo na hibridni ali električni pogon le 853.000. Povsem električnih avtomobilov je bilo le 1,4 odstotka. Po napovedih analitikov naj bi se to sicer kmalu spremenilo. Do leta 2020 naj bi se delež električnih avtomobilov na evropskem trgu povečal na pet odstotkov, do leta 2025 pa že na 16 odstotkov.
Z električnimi avtomobili prihaja v Ženevo kar nekaj koncernov. Za največjega tekmeca ameriškemu proizvajalcu električnih avtomobilov velja Jaguarjev model I-Pace, izzivajo pa ga tudi Audi, Volkswagen in Mercedes-Benz. Svoje prvo hibridno vozilo bo predstavil Bentley, na ogled bo baterijska različica Hyundaijevega malega modela Kona.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.