Prihodnja generacija smartov bo nastajala na Kitajskem

Nove smarte, ki bodo na trg prišli leta 2022, bo poganjal izključno električni motor.
Fotografija: Smarti bodo od leta 2022 le električni Foto: Reuters
Odpri galerijo
Smarti bodo od leta 2022 le električni Foto: Reuters

Nemški avtomobilski velikan Daimler je s kitajsko družbo Geely, sicer enim večjih lastnikov stuttgartskega koncerna, sklenil strateško partnerstvo za izdelavo naslednje generacije Daimlerjevega malčka smart na Kitajskem. S tem se novi smart, ki bo izključno električni in bo na trg prišel leta 2022, poslavlja iz tovarne v francoskem Hambachu.

»Gre za novo poglavje v zgodbi o smartu,« je odločitev komentiral prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche, ki se maja poslavlja s položaja. Nasledil ga bo Ola Kallenius.

Dolgoletni Mercedesov šef Dieter Zetsche se poslavlja, podjetje pa čakajo težji časi. Foto: Reuters
Dolgoletni Mercedesov šef Dieter Zetsche se poslavlja, podjetje pa čakajo težji časi. Foto: Reuters
V Daimlerju so napovedali, da bodo skupno podjetje z Geelyem, sicer lastnikom švedskega Volva, od začetka lanskega leta pa tudi lastnikom približno desetine nemškega velikana, ustanovili do konca tega leta, v njem pa bosta imela partnerja po 50-odstotni delež. Finančnih podrobnosti posla niso razkrili.
 

Smarti bodo od leta 2022 le električni


Nove smarte, ki bodo na trg prišli leta 2022, bo poganjal izključno električni motor. Daimler bo v skupno podjetje prispeval blagovno znamko in konceptno zasnovo novega vozila, medtem ko naj bi Geely poskrbel za tehnološki razvoj in izdelavo. Ta bo potekala v posebej za to zgrajeni tovarni na Kitajskem. Daimler si od strateškega partnerstva obeta razmah proizvodnje in tudi širitev ponudbe malega mestnega vozila. Računa namreč na še vedno hitro rastoči kitajski avtomobilski trg, kjer so električna vozila vse bolj priljubljena.

S tem se bo v nekaj letih od izdelave smartov morala posloviti tovarna v francoskem Hambachu, kjer je zaposlenih 800 ljudi, od tega jih okoli 700 dela v proizvodnji Daimlerjevih malčkov. Zetsche je tem danes zagotovil, da nihče ne bo izgubil delovnega mesta.

Posel s Geelyjem naj bi zdaj Nemcem omogočil drago prenovo modela v smer električne mobilnosti. Foto: Reuters
Posel s Geelyjem naj bi zdaj Nemcem omogočil drago prenovo modela v smer električne mobilnosti. Foto: Reuters


Tovarna v regiji ob reki Mozeli naj bi namreč v okviru strukture Daimlerja dobila novo vlogo, saj bo tam npr. nastajal električni športni terenec EQ.

Takšen Daimlerjev korak je bilo po pisanju tujih tiskovnih agencij pričakovati, saj se je že nekaj časa govorilo o novih partnerstvih za model smart, ki vse od prihoda na trg pred 20 leti ni izpolnjeval zastavljenih ciljev. Po ocenah analitikov tudi ni prinašal dobička, čeprav je blagovna znamka oz. zasnova vozila, ki je za njo, precej vredna. Omenjalo se je celo možnost, da bi v skrajnem scenariju Daimler izdelavo smartov popolnoma opustil.

Posel s Geelyjem naj bi zdaj Nemcem omogočil drago prenovo modela v smer električne mobilnosti.
 

Bo odločitev vplivala tudi na Revoz?


Kaj to pomeni za novomeško tovarno Revoz, kjer v partnerstvu med Daimlerjem in francoskim Renaultom v okviru projekta Edison na skupni platformi nastajata Renaultov model twingo in smart forfour, še ni znano. Kot je ta teden pisal portal Siol, se govori, da bi radi pri Renaultu prekinili partnerstvo.

V Revozu so zapisali, da se Daimlerjeva napoved nanaša na proizvodnjo smartov od leta 2020 dalje. »V zvezi s tem v Revozu nimamo nobenih informacij in novice tudi ne moremo komentirati,« so zapisali v novomeški Renaultovi tovarni. Prav tako ne morejo komentirati prihodnosti sodelovanja Renaulta in Daimlerja pri bodočih modelih twingo in smart.
Kaj to pomeni za novomeško tovarno Revoz, kjer v partnerstvu med Daimlerjem in francoskim Renaultom v okviru projekta <em>Edison </em>na skupni platformi nastajata Renaultov model twingo in smart forfour, še ni znano. Foto: Gašper Boncelj
Kaj to pomeni za novomeško tovarno Revoz, kjer v partnerstvu med Daimlerjem in francoskim Renaultom v okviru projekta Edison na skupni platformi nastajata Renaultov model twingo in smart forfour, še ni znano. Foto: Gašper Boncelj

Lani so sicer v Revozu izdelali okoli 45.000 smartov forfour, od tega blizu 5000 električnih. Skupaj je sicer Revozova proizvodnja dosegla približno 200.000 vozil.

V Revozu se medtem pripravljajo na serijsko proizvodnjo pete generacije modela clio, ki jo je Renault predstavil na letošnjem ženevskem avtomobilskem sejmu. »Priprave potekajo v skladu z načrti in so v zaključni fazi. Načrtov glede proizvodnih količin žal v tem trenutku še ne moremo razkriti,« so zapisali.

Vrednost celotne Revozove naložbe v novo proizvodno linijo, ki naj bi jo dokončali do decembra 2019, je sicer 90 milijonov evrov, vlada pa je za spodbudo projektu že odobrila šest milijonov evrov. Z naložbo se pričakuje okoli 75 novih delovnih mest.

Več iz rubrike