Prebujanje mestnih središč v Sloveniji

Zaradi vedno večjega števila nakupovalnih središč se je obisk mestnih jeder v zadnjih dveh desetletjih zmanjšal. Mestne občine Ljubljana, Celje in Koper so se zato odločile, da bodo z mestnim marketingom svoja jedra spet poskusile oživiti, novih projektov pa se loteva tudi Maribor. Spremembe so ponekod že opazne.
Fotografija: Matej Družnik
Odpri galerijo
Matej Družnik

Ker so spremenjene potrošniške navade in rast števila nakupovalnih centrov v številnih mestnih središčih povzročili zaton trgovske in drugih dejavnosti, je leta 2011 Podjetniško trgovska zbornica (PTZ), ki deluje pod okriljem Gospodarske zbornice Slovenije (GZS), v sodelovanju s podjetjem Cima slovenskim občinam ponudila predlog modela Town Centre Management (TCM) za spodbujanje inovativnih ukrepov za oživljanje podjetništva v mestnih jedrih. Kot pilotni projekt so ga implementirale občine Ljubljana, Celje in Koper.

S programom želijo spodbuditi uvajanje inovativnih marketinških modelov v vseh slovenskih mestnih jedrih in spodbujati podjetniško aktivnost v posameznih lokalnih skupnostih, zato so začeli z izvajanjem promocijskih aktivnosti ter z izvedbo regijskih izobraževanj in delavnic za vzpostavitev modela TCM.

Cilj je posamezne ciljne skupine, kot so podjetniki, predstavniki občin in lokalnih skupnosti, predstavniki turističnih centrov in organizacij, prebivalci mestnih jeder in ostali deležniki lokalnih skupnosti, spodbuditi k boljši komunikaciji in sodelovanju, so za STA poudarili na PTZ.

Gospodarsko ministrstvo je lani preko agencije Spirit Slovenija omogočilo izvedbo devetih regijskih delavnic in izobraževanj s ciljem širjenja modela TCM, letos pa jih načrtujejo šest. Za izvedbo projektov je tako lani zagotovilo 50.000 evrov, letos so predvidena sredstva v višini 75.000 evrov, za leto 2018 in dalje pa po 65.000 evrov letno, so za STA poudarili na ministrstvu.

Višina sredstev, ki jih občine potrebujejo za izvajanje mestnega menedžmenta, je zelo različna v vsaki občini. Največkrat jih skušajo pridobiti preko evropskih projektov, nekaj si pomagajo preko PTZ, sicer pa se morajo glede financiranja v veliki meri znajti same.

Trenutno naj bi na svetu sicer izvajali že več kot 2500 TCM modelov partnerstev. V Sloveniji začetki tega modela segajo v leto 2011, ko so se zanj pilotno odločile občine Ljubljana, Celje in Koper. Do zdaj so se projektu TCM pridružile še občine Kranj, Slovenj Gradec, Krško, Jesenice, Črnomelj, Murska Sobota, Nova Gorica, Piran, Novo mesto, Škofja Loka, Kamnik, Naklo, Velenje in Ptuj.

Več iz rubrike