Popolnoma izčrpani piloti upravljajo letala, s katerimi potujete
Odpovedani leti. Dolge vrste. Odhod osebja. Pogrešana prtljaga. Zveni znano?
Kaos, ki je od poletja zajel številna večja letališča v Severni Ameriki in Evropi, se ni kaj dosti zmanjšal, novičarske hiše in uporabniki družbenih omrežij pa še naprej poročajo o hordah nepotrpežljivih popotnikov in gorah zgrešenih kovčkov.
Prelet tega tedna
Londonski Heathrow in amsterdamsko letališče Schiphol, dve največji potniški vozlišči v Evropi, sta zmanjšali svojo potniško zmogljivost in zahtevali, da letalske družbe prekinejo lete na in s svojih letališč.
V krčenju stroškov gredo letalski prevozniki in upravitelji letališč tako daleč, da dobesedno ogrožajo varnost in življenja potnikov. O tem so zdaj spregovorili zaposleni v letalski industriji. Tudi piloti.
Novinarji medijske hiše CNBC so se pogovarjali z več piloti, ki letijo za velike letalske družbe, vsi pa so opisovali grozljivo utrujenost zaradi dolgih delovnih ur in, kot so rekli, oportunizem in željo po znižanju stroškov kot del strupene kulture »dirke proti dnu«, ki preveva industrijo in poslabšuje položaj, s katerim se soočajo popotniki danes.
Vse osebje letalske družbe je govorilo anonimno, ker ni bilo pooblaščeno za pogovor z novinarji.
vsi govorijo o težavah, s katerimi se soočajo potniki z besednimi zvezami kot so 'absolutni pokol', " nočna mora."
Letalski prevozniki se zagovarjajo
EasyJet je v izjavi dejal, da sta zdravje in dobro počutje zaposlenih "naša največja prednostna naloga", pri čemer je poudaril, da "jemljemo svoje odgovornosti kot delodajalec zelo resno in zaposlujemo naše ljudi po lokalnih pogodbah pod konkurenčnimi pogoji in v skladu z lokalno zakonodajo."
Pojasnili so, da industrijo zdaj otežuje kombinacija dejavnikov:
- 1.pomanjkanje sredstev za preusposabljanje
- 2. v pandemiji odpuščeno osebje, ki se ne želi vrniti
- 3. slabe plače, ki so v veliki meri ostale zatrte od rezov v obdobju pandemije, kljub občutno izboljšanim prihodkom letalskih družb.
British Airways je v izjavi dejal: »Zadnji dve leti sta bili uničujoči za celotno letalsko industrijo. Sprejeli smo ukrepe za prestrukturiranje našega poslovanja, da bi preživeli in ohranili delovna mesta.”
"Popolnoma smo osredotočeni na gradnjo odpornosti v našem delovanju, da bi strankam zagotovili gotovost, ki si jo zaslužijo," so sporočili iz letalske družbe.
Varnostno tveganje?
Celotno dogajanje na letališčih in v letalih povzroča tako letalskemu osebju kot potnikom velikanski stres. A redko se je vprašal, kakšna je dejanska varnost?
Na to vprašanje se najbolje odgovori z brutalnim podatkom in sicer o presežnih urah dela pilotov.
Utrujenost pilotov je neizmerna, saj tisti, s katerimi so se pogovarjali pri CNBC, presegajo dovoljene standarde.
Najdaljša zakonska omejitev za čas letenja pilota je 900 ur na leto. Toda za mnoge letalske družbe "to ni veljalo za absolutni maksimum, ampak za cilj, da bi poskušali narediti delovno obremenitev vseh čim bolj učinkovito," je dejal pilot easyJeta.
"Največja skrb pri nas je, da imamo dokaj strupeno kulturo in nevarno pretirano količino dela," je ponovil pilot družbe Emirates.
»Vse to prispeva k morebitnemu zmanjšanju varnostne meje. In to je velika skrb."
Več iz rubrike
Na mizi le subvencioniranje skrajšanega delovnika
Gospodarstvo zaradi zmanjšanja števila naročil pričakuje tudi pomoč pri ukrepu čakanja na delo.
Delavci ptujskega Agisa na čakanje, podjetje verjetno v stečaj
Na čakanje 72 zaposlenih v ptujskem podjetju, ki proizvaja zavorne agregate.