Planica: Za najem skakalnice malo manj kot pol milijona evrov (PODKAST)

Organizacijski komite Planica bo za najem in pripravo skakalnice in prireditvenega prostora Nordijskemu centru letos odštel 400.000 evrov.
Fotografija: Na velikanki so tudi stroški velikanski. Foto: Matej Družnik/Delo
Odpri galerijo
Na velikanki so tudi stroški velikanski. Foto: Matej Družnik/Delo

Vse kaže, da se vsako leto v dolini po Poncami na koncu vse sešteje kot se mora. A z lepim vremenom, novimi rekordi letalcev, uspehi slovenskih orlov in solidnega obiska, prireditev si je v štirih dneh ogledalo 62.000 obiskovalcev, številke vseeno niso tako visokoleteče, vsaj, kar se dobička tiče.

Po rekordnem letu 2016, ko je Peter Prevc osvojil skoraj vse, kar se je osvojiti dalo, in se je ob zaključku sezone v Planico zgrnilo preko 110.000 gledalcev, je sledilo solidno leto 2017, lani je bilo gledalcev skoraj pol manj kot na vrhuncu, letos se jih je zvrstilo 62.000. Skupaj s trumami obiskovalcev so v blagajno tri leta nazaj kot po tekočem traku leteli tudi cekini. Letošnja bera pa bo precej podobna lanskoletni. Kaj vse jo sestavlja?



Predprodaja vstopnic je že kazala na zelo podoben obisk Planice kot lani, a čudovito vreme ter izjemno lepo povabilo naših orlov, ki so tik pred Planico na predzadnjih tekmah dosegli izjemen uspeh z ekipno zmago in nato še posamično zmago Domna Prevca, je vseeno prinesla nekaj več gledalcev, ki se za obisk prireditve odločili zadnji hip.

Prireditev si je v štirih dneh ogledalo 62.000 ljudi. Foto: Marko Feist
Prireditev si je v štirih dneh ogledalo 62.000 ljudi. Foto: Marko Feist
  Primož Finžgar, generalni sekretar Organizacijskega komiteja Planica je pred prireditvijo ocenil, da bodo s prodajo vstopnic zbrali okrog 400.000 evrov.

Ob običajnih športnih navdušencih pa v blagajno planiške prireditve vsako leto večji delež prispevajo tako imenovani VIP obiskovalci; odločitev izpred treh let, da najboljšim gostom ponudijo tudi najbolj vrhunsko izkušnjo (za precej 'vrhunsko' ceno), se je vsekakor izkazala za pravilno. Trije različni VIP paketi, med katerimi najdražji stane kar 2.500 evrov za ves konec tedna (in vključuje vse od nastanitve do helikopterskega prevoza na prizorišče), naj bi letos povečali prihodke dogodka kar za 300.000 evrov.

Ryoyu Kobayashi je v nedeljo s 252 metri podrl nov rekord na Bloudkovi velikanki. Foto: Marko Feist
Ryoyu Kobayashi je v nedeljo s 252 metri podrl nov rekord na Bloudkovi velikanki. Foto: Marko Feist
  A tudi če k temu prištejemo še za približno 430.000 evrov prihodka od prodaje televizijskih pravic do pokritja vseh stroškov, ki znašajo skoraj dva milijona evrov in pol, manjka še kar nekaj. Tu nastopijo sponzorji, ki so v letošnjem leto prispevali kar 920 tisoč evrov. Bo to dovolj za pokritje vseh stroškov, med katerimi je največji sam najem skakalnice in prireditvenega prostora, za katerega bo Organizacijski komite Planica Nordijskemu centru letos odštel 400 tisoč evrov? Primož Finžgar pravi, da jim je lani uspelo pokriti stroške in se je prireditev nekako pokrila, zaključili so s približno 50.000 evri presežka, podoben scenarij pa pričakujejo tudi letos.
 

Planiški nagradni sklad kot vsi drugi


In koliko domov na koncu odnesejo skakalci? Nagradni sklad v Planici bo za vse tri tekme skupaj znašal nekaj več kot 200.000 evrov. V smučarskih skokih so nagrade sicer določene v švicarskih frankih in so enake na vseh skakalnicah in letalnicah. Vsaka točka, ki jo uspe osvojiti tekmovalec, mu prinese 100 frankov, kar pomeni, da zmagovalec za 100 točk, ki mu jih prinese prvo mesto, prejme malo več kot 8.800 evrov. Ni slabo, še zdaleč pa se nagradni skladi ne morejo primerjati z nekaterimi drugimi športnimi tekmovanji, niti z alpskim smučanjem ne.

Domen Prevc je v nedeljo na posamični tekmi osvojil odlično drugo mesto. Foto: Marko Feist
Domen Prevc je v nedeljo na posamični tekmi osvojil odlično drugo mesto. Foto: Marko Feist


Bolj kot skakalci pa si manejo roke okoliški turistični ponudniki. Njihov zaslužek je namreč skoraj zagotovljen, saj je to vrhunec njihove sezone. Hoteli v Kranjski Gori so v tem času bolj kot ne polno zasedeni, ob zasedenosti pa se dvignejo tudi cene; po nekaterih ocenah ponudniki storitve podražijo do tretjine, v letu 2016 nekateri celo za več kot četrtino siceršnje zimske ravni cen, kar je več kot na primer v času zimskih šolskih počitnic.

Planiška prireditev ostaja zgodba o uspehu in ponosu slovenskega naroda.

Več iz rubrike