Pirati ugrabili ladjo, na njej tudi Slovenec

Med 12 ugrabljenimi člani posadke švicarske tovorne ladje, ki so jo v soboto ob nigerijski obali napadli pirati, je tudi Slovenec. Število napadov piratov se sicer vztrajno niža, a okoli Nigerije, Venezuele in na nekaterih predelih Azije so napadi še vedno precej pogosti.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Ladjo Glarus švicarskega ladijskega prevoznika Massoel Shipping so pirati napadli, medtem ko je prevažala žito iz Lagosa v Pot Harcourt. Poleg državljana Slovenije je med talci še sedem državljanov Filipinov in po en državljan Hrvaške, BiH, Romunije in Ukrajine.


Lani so se pirati 136-krat vkrcali na kakšno izmed tovornih ladij, kaže statistika Mednarodnega pomorskega urada (IMB).


Pirati naj bi na ladjo prišli s pomočjo daljših lestev. Ko so uničili večino komunikacijske opreme, so zajeli 12 od skupno 19 članov posadke. Ker pirati ponavadi ne vzpostavijo stika v prvih 48 urah, svetovna javnost še čaka na prvi stik.

Kljub temu da so zlati časi piratstva ostali nekje daleč v zgodovini, današnjih piratov ne gre podcenjevati. »Pirati so vseskozi aktivni,« je prepričan Rok Šuster, prvi častnik, kmalu pa kapitan, ki zadnja leta pluje predvsem po Sredozemlju. Hkrati ocenjuje, da so vsako leto bolj premeteni in drzni. »Na žrtve ne prežijo samo ob obalah, ampak pogosto tudi bolj na odprtem morju.« Mnogi niti ne vedo, kaj jih je doletelo. »Znajo se izredno dobro skriti. Videti so kot nedolžni ribiči, v naslednjem trenutku pa na plan povlečejo orožje,« je razložil pred kratkim za Svet kapitala.

Kdo so pirati?

Shutterstock
Shutterstock

Ponavadi običajni ljudje, ki so ostali brez prihodkov; če je v Venezueli razlog implozija gospodarstva in države, je v Nigeriji glavni krivec nafta, v Somaliji pa tuje ribiške ladje, ki so domačinom uničile vir prihodkov.

Obstajajo špekulacije, da je vse to organizirano 'od zunaj', od zavarovalniških in varnostnih podjetij, ki lahko posledično zaračunavajo večje premije in zagotavljajo oborožena spremstva in opremo. Prehod ladje čez nevarna območja z oboroženimi plačanci namreč stane okoli 100.000 dolarjev.

 

 

Preberite članek o piratih TU.
 

Več iz rubrike