Pipistrel do letalnika za Uber do leta 2025
Letalnike že razvijajo v enem izmed treh Pipistrelovih podjetij, ajdovskem Vertical Solutions.
"Že sam Uber bo pomenil zelo veliko prelomnico za letalstvo nasploh. Doslej je bilo tako, da so bili leteči taksiji omejeni na letala in helikopterje, v prihodnje pa bo mogoče že kombinirati zemeljski prevoz z zračnim," pojasnjuje direktor in solastnik Pipistrela Ivo Boscarol.
V velikih mestih bodo ob naročilu prevoza uporabnike najprej vprašali, kakšen prevoz želijo, in jim predlagali najhitrejšega. Mesta morajo najprej pripraviti vso potrebno infrastrukturo, vsa prevozna sredstva pa naj bi bila na električni pogon.
"Ne bo več onesnaževanja okolja, ne bo več segrevanja atmosfere in ne bo več hrupa. Predvsem pa bodo taki načini prevoza močno skrajšali čas potovanja. Posebno v tistih velikih mestih, kjer je otežena komunikacija in že danes hodijo ljudje v službo po uro, uro in pol, bodo z letalniki njihove službe dosegljive v petih do sedmih minutah. Prav zato, ker bodo plovilo uporabljali krajši čas od klasičnih taksi prevozov, bodo zračni taksiji precej cenejši," napoveduje direktor Pipistrela.
Po predstavitvi letalnikov bo po njegovih napovedih potrebno leto dni za testiranja in tri leta za certificiranja. Prva velika mesta, ki so že podpisala pogodbe z Uberjem, bodo morala v tem času pripraviti pristajalne ploščadi, visokonapetostne električne vode in drugo potrebno infrastrukturo na nebotičnikih, v parkih in še kje.
Lani so sicer tri Pipistrelova podjetja ustvarila 22 milijonov evrov prihodkov in ob tem 2,5 milijona evrov dobička. Do konca letošnjega leta pričakujejo, da bodo prihodki dosegli 30 milijonov evrov.
Ob 35 lani na novo zaposlenih delavcih jih je v podjetju trenutno okoli 160. Boscarol napoveduje nove zaposlitve že letos, tako v podjetju v Italiji kot v novih prostorih v Vipavi, kjer bodo letos začeli izdelovati dele za štirisedežna letala.
"Proizvodne prostore, ki smo jih kupili v Vipavi, zdaj prenavljamo. Računam, da bomo proizvodnjo začeli po poletnih dopustih, saj imajo naši dobavitelji popolnoma zapolnjene proizvodne zmogljivosti, mi pa se širimo s 30- do 40-odstotnim povečanjem proizvodnje, zato je ureditev novih proizvodnih zmogljivosti pomembnejših delov nujna," je še povedal Boscarol.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.