Perutnina Ptuj lani s skoraj 11 milijoni dobička
Kot je uprava ptujske družbe, ki jo vodi Tibor Šimonka, pojasnila v letnem poročilu Sija, jim je lani uspelo ohraniti in okrepiti položaj vodilnega ponudnika perutninskih živil na trgih Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine ter Srbije. Ob tem so se v koncernu, ki povezuje 18 podjetij v sedmih državah, uspeli prilagajati spremembam na različnih trgih.
V prvih mesecih lani so bili izpostavljeni veliki cenovni konkurenci uvoženega svinjskega mesa, kar je vplivalo tudi na obseg prodaje. Z usmeritvijo na izvozne trge in izdelke z višjo dodano vrednostjo so rezultat kljub 1,7 milijona, v primerjavi z letom 2014 pa z več kot 11 milijonov evrov nižjimi prihodki, še izboljšali.
Boljši rezultat v največji meri pripisujejo prihrankom, ki so jih dosegli pri stroških surovin, embalaže in nekaterih drugih materialov, pri procesnih stroških ter s strukturnimi spremembami v prodajnem programu. Nižje prihodke v skupini pripisujejo devet centov nižji povprečni prodajni ceni osnovnega programa, kar je posledica razmer na evropskem trgu perutninskega mesa, medtem ko je bila prodaja količinsko za dobre štiri odstotke višja kot leto prej.
Medtem ko so v skupini, ki je lansko leto končala s 3687 zaposlenimi, kar je 170 več kot leto prej, v prejšnjih treh letih močno zmanjšali neto finančni dolg, se je ta zaradi prevzema PP Energije lani povečal za 4,9 milijona evrov. Tudi letos so bo za deset milijonov evrov zvišal zaradi načrtovanih naložb ter nakupa deležev v družbah PP Energija in PP BH, ki bodo skupaj znašali 6,8 milijona evrov.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.